Wydarzenia 20 cze 09:37 | Redaktor
Chcą ronda na feralnym skrzyżowaniu w Fordonie. Jest petycja!

Skutki kwietniowego wypadku na fordońskim skrzyżowaniu/fot. Anna Kopeć

Mieszkańcy Fordonu chcą poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Pelplińskiej, Lawinowej i Orląt Lwowskich. Zebrali ponad 700 podpisów pod petycją do władz miasta. Wspiera ich poseł Tomasz Latos.

Fordońskie skrzyżowanie okrzyknięte zostało jednym z najniebezpieczniejszych w Bydgoszczy. Wypadki i kolizje zdarzają się tam wyjątkowo często, na co zwracają uwagę mieszkańcy i bydgoskie media. Ostatnio doszło na tym skrzyżowaniu do zderzenia samochodu osobowego z autobusem komunikacji miejskiej.

Dlatego Rada Osiedla oraz mieszkańcy postanowili wziąć sprawy we własne ręce. – Wnioskowaliśmy o konsultacje społeczne i takie odbyły się na przełomie grudnia i stycznia – poinformował na konferencji prasowej radny Andrzej Młyński.

– Na pierwszy rzut oka na to nie wygląda, ale jest to najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Bydgoszczy – podkreślił poseł Tomasz Latos. - Sprawa znana jest prezydentowi i urzędnikom ratusza, a i państwo często o tym piszą. Mamy połowę roku i nic się nie dzieje.

Poseł dodał, że „prace na tym skrzyżowaniu powinny ruszyć już dawno i nie chciałby, aby to miejsce stało się przedmiotem gorączki wyborczej”.

Zaapelował też do pana prezydenta Bruskiego o otwartość na problemy mieszkańców miasta i mieszkańców Fordonu.

fot. bw

Radny Młyński zapowiedział złożenie w ratuszu petycji, którą podpisało ponad 700 osób. Czytamy w niej: „Rada Osiedla oraz mieszkańcy domagają się niezwłocznie rozpoczęcia prac związanych z poprawiającą bezpieczeństwo zmianą organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lawinowa, Orląt Lwowskich Pelplińska. Mimo przeprowadzanych w zeszłym roku konsultacji społecznych oraz analizy przeprowadzonej przez ekspertów ZDMiKP, z których wynika konieczność zmiany organizacji ruchu na wyżej wymienionym skrzyżowaniu do dziś nie podjęto decyzji o rozpoczęciu prac”.

Autorzy petycji informują, że brane pod uwagę były dwa rozwiązania: instalacja sygnalizacji świetlnej i budowa ronda. Sugerują drugie z nich: „W ocenie mieszkańców najkorzystniejsza byłaby budowa skrzyżowania o ruchu okrężnym, które pomimo wyższego kosztu, jest rozwiązaniem zapewniającym zwiększenie bezpieczeństwa, a zarazem pozwalającym na zachowanie płynności ruchu przy zwiększonym natężeniu w następnych latach.

 

fot. bw

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor