Wydarzenia 17 lis 2017 | Redaktor
Obwodnica Bydgoszczy w budowie

fot. GDDKiA

Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka trasy S-5 pomiędzy Białymi Błotami i Tryszczynem. Ten fragment drogi ekspresowej stanowić będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicę Bydgoszczy.

Długość odcinka, na którym rozpoczęły się prace wynosi 13,5 kilometra. Powstaną na nim dwa bezkolizyjne węzły. Węzeł „Bydgoszcz Miedzyń” połączy trasę ekspresową z przedłużeniem ul. Łochowskiej. Natomiast węzeł „Bydgoszcz Zachód” zapewni zjazd na rozbudowywaną ulicę Grunwaldzką. Budowa dwujezdniowej trasy na tym odcinku pochłonie ponad 328 mln zł.

W związku z rozpoczętymi w ostatnich dniach pracami kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Na odcinku drogi krajowej nr 10 od Pawłówka do Białych Błót prowadzona jest wycinka drzew oraz karczowanie pni. Natomiast w związku z budową wiaduktu z ograniczeniami w ruchu trzeba liczyć się na drodze z Osowej Góry w kierunku Wojnowa (przedłużenie ul. Kolbego).

Trasa ekspresowa S-5 powstaje zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023. Przetarg na wybór wykonawców ogłoszono w 2014 roku, a umowy na realizację inwestycji zawarto jesienią 2015 roku. Ostatnie dwa lata wykonawcy przeznaczyli na opracowanie projektu trasy oraz uzyskanie zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w 2019 roku. Koszt całej inwestycji to 2,5 mld zł. Głównym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5 będzie rozbudowana ul. Grunwaldzka. Na ten cel miasto wyda blisko 130 mln zł.

Cała nowa obwodnica Bydgoszczy liczyć będzie liczyć ponad 28 kilometrów. Kosztuje blisko 700 mln zł. Pozwoli ona wyprowadzić ruch tranzytowy z ulic miasta. Tylko niewielki odcinek trasy na Osowej Górze i Prądach znajdzie się w granicach miasta. Liczy on około 1,15 km i jest zlokalizowany po obu stronach Kanału Bydgoskiego (w sąsiedztwie śluzy Osowa Góra).

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor