Wydarzenia 7 lut 2018 | Redaktor
PESA. Jeszcze więcej elfów2 dla SKM Warszawa

rynek-kolejowy.pl

SKM Warszawa otrzyma prawie pół miliarda złotych w konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Może to oznaczać, że PESA zbuduje jeszcze więcej pociągów dla stołecznego przewoźnika.

Przypomnijmy, na początku lutego SKM Warszawa rozstrzygnęła przetarg na dostawę ośmiu pięcioczłonowych i pięciu czteroczłonowych składów elektrycznych EZT. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz.

Zamówienie SKM Warszawa zakłada dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale przedmiotem zamówienia jest też dostawa symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania P1-P4 dla każdego pojazdu przez okres aż piętnastu lat.

Teraz rynek-kolejowy.pl podaje, że „największy projekt w rozstrzygniętym w tym tygodniu konkursie CUPT zgłosiła warszawska SKM. Jest wart prawie pół miliarda złotych. Spółka uzyskała dofinansowanie w pełnej wnioskowanej wysokości, dzięki czemu zrealizuje opcję w najnowszym zamówieniu na tabor i zrefinansuje budowę bazy na warszawskich Szczęśliwicach”.

Co to za opcja? Największy pojedynczy projekt wśród laureatów CUPT zgłosiła warszawska Szybka Kolej Miejska - o nazwie „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”. Jest on wart aż 498,6 miliona złotych, a Unia Europejska dofinansuje go w pełnej wnioskowanej kwocie 202 666 071,87 złotych. Obejmuje on zwiększenie możliwości przewozowych oraz podniesienie zakresu i poziomu obsługi taboru wykonywanej przez SKM.

„W październiku 2017 roku spółka ogłosiła przetarg na zakup 13 nowych pociągów z opcją zamówienia kolejnych 8, jeśli uzyska dofinansowanie z Funduszy Europejskich - co właśnie się udało. Spółka wykorzysta zatem opcję, i do SKM trafi w sumie 15 pojazdów pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła Pesa Bydgoszcz. Teraz SKM czeka na ewentualne odwołania. Jeśli nie wpłyną - podpisze umowę” – podaje rynek-kolejowy.pl

Serwis cytuje też Krystynę Pękałę, prezesa SKM: – Pociągi będą klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz wyposażone m.in. w nowoczesny system informacji pasażerskiej, ładowarki USB i defibrylatory AED, pozwalające ratować życie.

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor