Wydarzenia 28 lis 2017 | Redaktor
Umowa na rozbudowę Grunwaldzkiej podpisana

Przedstawiciel firmy Budimex Jakub Długoszek i prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski/ fot. Anna Kopeć

Prezydent Rafał Bruski podpisał umowę z firmą Budimex S.A., która wygrała przetarg na rozbudowę Grunwaldzkiej. Prace ruszą wiosną przyszłego roku i kosztować będą niemal 76 milionów złotych.

Projekt przewiduje budowę dwóch jezdni jednokierunkowych mających po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całej długości ulicy. Dodatkowo, od ulicy Skośnej do ulicy Flisackiej w kierunku centrum miasta, powstanie trzeci pas ruchu przeznaczony jedynie dla autobusów komunikacji publicznej. Dzięki rozbudowie ul. Grunwaldzkiej będzie można szybciej dojechać do trasy ekspresowej S5, autobusy w stronę centrum pojada wydzielonym pasem, rowerzyści zyskają drogę rowerową, a z ul. Kolbego do skrętu w lewo przeznaczone będą dwa pasy ruchu. Inwestycja zostanie objęta 8-letnią gwarancją.

 – Dzięki tej inwestycji bezpiecznie i bez korków dojedziemy do trasy ekspresowej S5. Warto podkreślić, że przygotowując to zadanie zdecydowaliśmy się na szereg zadań uzupełniających m.in. budowę buspasa na Kolbego przebudowę odcinków ulic przyległych, a także planujemy budowę stacji Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego wzdłuż zmodernizowanej arterii. Liczę, że wykonawca będzie równie sprawnie realizował tę inwestycję jak budowę nowego dworca kolejowego, który jest dla mieszkańców jednym z powodów do dumy – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

 Na inwestycję miasto pozyskało dofinansowanie unijne na poziomie 75 procent. Zakończenie rozbudowy Grunwaldzkiej zostało zaplanowane na II połowę 2019 roku. 

Dodatkowe informacje o inwestycji z oficjalnego serwisu Bydgoszczy:

Inwestycja w liczbach:

  • Koszt prac budowlanych – 75,8 mln zł
  • Termin wykonania zadania – 25 miesięcy
  • Długość modernizowanego odcinka – 4,55 km
  • Długość buspasa – 2,95 km
  • Długość ścieżek rowerowych – 6,12 km
  • Powierzchnia chodników 14840 m 2
  • Liczba jezdni po przebudowie – 2 (każda z 2 pasami ruchu + dodatkowo buspas w kierunku centrum)

Dodatkowe zadania:

  • Inwestycja oznacza też przebudowę fragmentów przyległych ulic. Na Osowej Górze prace zaplanowano na: Czaplej, Łowiskowej, Zimorodkowej, Wróblowej, Wroniej, Perliczej, Skośnej, Papuziej, Kolbego, Przejście. Z kolei na Czyżkówku zmodernizowane zostaną fragmenty ulic Filtrowej, Wyrzyskiej, Okopowej, Zielonej i Flisackiej.
  • Do 2020 roku na ul Kolbego wykonany zostanie buspas, chodniki i droga rowerowa
  • Po zakończeniu inwestycji zakłada się rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na Osowej Górze i Czyżkówku
  • Na przyszły rok planowana jest też budowa drogi rowerowej od ronda Grunwaldzkiego do węzła zachodniego

Ważne fakty:

  • Na inwestycję miasto pozyskało dofinansowanie unijne na poziomie 75 procent. Bydgoski wniosek zajął wysokie 6. miejsce w konkursie na projekty kwalifikujące się do wsparcia.
  • na Grunwaldzkiej powstanie kolejna w Bydgoszczy zatoka do ważenia pojazdów ciężarowych.
  • wraz z zakończeniem budowy ul. Grunwaldzkiej i obwodnicy miasta (S5) do Bydgoszczy nie będą mogły wjeżdżać ciężarówki jadące tranzytem.
  • Inwestycja będzie realizowana w 3 etapach. I etap obejmie odcinek od granicy miasta do Kolbego, II od Kolbego do Filtrowej, a III od Filtrowej do węzła Zachodniego. Część prac będzie prowadzonych równocześnie na wszystkich odcinkach.
  • Grunwaldzka będzie połączona z obwodnicą miasta (S5) bezkolizyjnym węzłem.
  • Pomiędzy węzłem Bydgoszcz Zachód i Osową Górą powstanie też rondo umożliwiające zjazd na drogi lokalne obsługujące gminę Sicienko.

Kalendarium:

  • 2012 - początek prac projektowych
  • 2015 - konsultacje społeczne
  • 2016 – wydanie zezwolenia na realizację inwestycji, ogłoszenie przetargu
  • 2017 - podpisanie umowy na prace budowlane
  • 2018 – 2019 główne prace budowlane
  • 2020 - rozliczenie projektu

red

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor