Aktualności 20 lis 2020 | Redaktor
Programowanie bez tajemnic! Zaczyna się „Szkoła z Gigantami”

fot. ilustracyjna, Pixabay

30 listopada startują darmowe zdalne warsztaty programowania dla uczniów i nauczycieli. „Giganci Programowania” będą wprowadzać najmłodszych w język Scratch, starszych - HTML z elementami CSS, a nauczycieli - w język Python.

Projekt zrealizowany zostanie przez zespół „Giganci Programowania”, zajmujący się kształceniem młodzieży oraz nauczycieli z zakresu podstaw programowania. Podczas webinarów - zdalnych e-lekcji - uczestnik może komunikować się  z opiekunem oraz wykonywać na własnym sprzęcie zadane przez niego zadania.

Warsztaty obejmują dwa plany edukacyjne: pierwszy, o nazwie „Szkoła z Gigantami”, przeznaczony jest dla młodzieży, drugi, „Nauczyciel Przyszłości”, obejmuje kursy dla nauczycieli.

Edukacja z grami w tle

Zajęcia przeznaczone dla uczniów odbywają się formie 4 spotkań, trwających po 8 godzin lekcyjnych (360 min., czyli 6 godzin zwykłych). Kursy dla młodzieży dzielą się dodatkowo na te przeznaczone dla uczniów szkół podstawowych (dzieci w wieku 9-12 lat) oraz te skierowane do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych (młodzież w wieku 13-18 lat).

Warsztaty dla pierwszej grupy obejmują nauczanie z zakresu języka programowania Scratch w formie zabawy, z pomocą popularnych gier dla dzieci (wymienione zostają takie tytuły jak kultowy „Minecraft”, „Fortnite” czy „Pokemony”).

Natomiast druga grupa kursantów podczas lekcji, tworząc własnego bloga oraz interaktywny plan zajęć, będzie miała okazję zapoznać się z podstawami języków programowania HTML i CSS, których znajomość jest obecnie podstawą dla osób pragnących wkroczyć w branżę informatyczną.

Pomoc dla nauczycieli

Drugi zestaw kursów o nazwie „Nauczyciel Przyszłości” ma  zaznajomienić nauczycieli,  pracowników oświaty z językami programowania oraz aplikacjami służącymi do pracy w formie zdalnej z uczniami.

Pierwsze dwa kursy, zajmujące się tematyką środowisk programowania Scratch oraz Python, kierowane są głównie do nauczycieli związanych z zajęciami informatycznymi. Obejmują 3 zajęcia trwające 6 godzin lekcyjnych (270 min, czyli 4 godziny i 30 min zwykłych). Warsztaty dotyczące programowania w języku Scratch nauczą zarówno podstawowych, jak i i zaawansowanych funkcji programu, będą wskazywać, w jaki sposób uczestnicy powinni przekazywać swoją wiedzę uczniom.

mat. organizatorów

Zajęcia obejmujące zastosowanie Pythona nauczy kursantów składni języka programowania oraz tego, w jaki sposób działają poszczególne algorytmy wykonywane w tym środowisku. Dodatkowo kurs przekaże sposoby korzystania z biblioteki turtle, która umożliwia rysowanie kształtów przy pomocy danego języka programowania.

Ostatni warsztat ma charakter ogólny. Ma pomóc radzie pedagogicznej w obsłudze programów służących do zdalnej komunikacji z uczniami w czasie rzeczywistym, poprzez chat lub wideokonferencje. Dodatkowo prowadzący pokażą, w jaki sposób radzić sobie z najczęstszymi błędami w komunikacji występującymi w najpopularniejszych narzędziach preferowanych do prowadzenia zajęć zdalnych. Ten rodzaj kursu obejmuje 2 spotkania trwające 4 godziny lekcyjne (180 min, czyli 3 godziny zwykłe).

Zapisy na kursy oraz szczegółowe informacje znajdują się na stronie organizatorów: https://www.giganciprogramowania.edu.pl/wydarzenia/szkola-z-gigantami-zapisy

oprac. Oliwier Sahm

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor