Aktualności 9 paź 2020 | Redaktor LuPa
Z Brzozy do Łabiszyna po nowym asfalcie

Umowę podpisano 2 października/fot. Andrzej Goiński dla UMWKP

13-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 254 z Brzozy do Łabiszyna zostanie gruntownie wyremontowany. Umowa z wykonawcą robót została już podpisana. Finał prac w 2023 roku.

– Koleiny, dziury, zniszczone pobocze – wylicza mankamenty drogi krajowej nr 254 pan Kacper, mieszkaniec Łabiszyna, który codziennie dojeżdża autem do pracy w Bydgoszczy.
– To naprawdę mocno uczęszczana droga. Myślę, że na jej zły stan ma wpływ duża liczba ciężarówek i wywrotek, które jeżdżą do Kobylarni albo do Barcina. To, że remont tej drogi jest konieczny, widać gołym okiem – mówi nasz rozmówca.

Marzenia mieszkańców gminy
Nowa Wieś Wielka w powiecie bydgoskim i gminy Łabiszyn w powiecie Żnińskim niebawem się spełnią. Droga wojewódzka nr 254 łącząca Brzozę z Łabiszynem, Barcinem i Mogilnem zostanie gruntownie zmodernizowana. W pierwszym etapie odcinek z Brzozy do Łabiszyna o długości 13,2 kilometra.

Umowa podpisana
W piątek (2 października) w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się podpisanie umowy z wykonawcą remontu – firmą Transpol z Łojewa w powiecie inowrocławskim. Kontrakt opiewa
na blisko 46 milionów złotych. 85 proc. wartości inwestycji stanowią środki Unii Europejskiej
z naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pozostała część kwoty to wkład własny samorządu województwa.

– Przed nami pierwszy etap modernizacji ważnej drogi wojewódzkiej łączącej powiaty bydgoski, żniński i mogileński. To kolejna duża inwestycja w regionie. Droga przebudowana zostanie w oparciu o najlepsze standardy – znikną koleiny, przebudujemy niebezpieczne skrzyżowania, a na kluczowych odcinkach powstaną drogi rowerowe – podkreślił podczas podpisania umowy wicemarszałek Zbigniew Sosnowski.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną ronda – jedno w Brzozie, na skrzyżowaniu z ulicą Powstańców Wielkopolskich, drugie – w Łabiszynie, na połączeniu z drogą wojewódzką nr 246 (kierunek Szubin). Wzmocniona zostanie konstrukcja jezdni (do parametrów 11,5 tony na oś), dzięki czemu na drodze nie będą powstawały koleiny, będące dużym zagrożeniem dla kierowców. W pasie drogowym powstaną zatoki autobusowe. Gruntownie przebudowany zostanie odcinek przebiegający przez Brzozę i Kobylarnię w powiecie bydgoskim, gdzie pojawi się ścieżka dla
rowerzystów i pieszych. Inwestycja realizowana będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”.  Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2023 rok. Droga zostanie objęta siedmioletnią gwarancją.


Barcin musi poczekać
Władze województwa zapewniają, że trwają również przygotowania do przebudowy kolejnych fragmentów DK 254. Planowane jest ogłoszenie przetargu na prace projektowo-budowlane dla 9-kilometrowego odcinka z Łabiszyna do Barcina w powiecie żnińskim. Ostatnim etapem inwestycji będzie przebudowa 20-kilometrowej trasy z Barcina, przez Mogilno, do Wylatowa (powiat mogileński). 

Artykuł pochodzi z bieżącego papierowego wydania „Tygodnika Bydgoskiego” (8 października 2020 roku)

Redaktor LuPa

Redaktor LuPa Autor

ByWalec