Bydgoszcz 11 lut 2018 | Redaktor
Już jest. Doradca płatnika składek [INFORMACJA ZUS]

Od stycznia zmienił się sposób opłacania i rozliczania składek. Od tego dnia płatnicy dokonują płatności z tytułu składek jednym zwykłym przelewem na swoje indywidualne numery rachunków składkowych (NRS). W salach obsługi klientów ZUS pojawili się już specjalni doradcy płatników składek.

Dla każdego płatnika składek istotna jest bieżąca informacja o tym, w jaki sposób rozliczone zostały dokonane przez niech wpłaty, jaki jest ich stan rozliczeń z ZUS oraz jak powinni postępować w sytuacjach problemowych.

Dlatego też od 1 lutego we wszystkich placówkach ZUS wystartowała specjalna usługa doradcy płatnika składek. W całym kraju, we wszystkich placówkach ZUS, na klientów czeka 732 doradców płatnika składek. W naszym regionie jest ich 40 (w bydgoskim Oddziale ZUS -19, w toruńskim -21). Doradcy pomogą naszym klientom zrozumieć w jaki sposób rozliczają się wpłaty na ich kontach.

 Przedsiębiorca informację o swoich rozliczeniach w ZUS może uzyskać w najbliższej jednostce terenowej Zakładu, u doradcy płatnika składek. Ponadto każdy płatnik posiadający profil na PUE może sprawdzić aktualne saldo konta na swoim profilu. Płatnik może również złożyć wniosek o rozliczenie konta lub o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu (również w formie elektronicznej).

Jak można skorzystać z pomocy doradcy płatnika składek

Aby skorzystać z usług doradców płatnika składek, wystarczy podczas wizyty w placówce ZUS wybrać na biletomacie kategorię spraw „Składki/Ubezpieczenia”, a następnie usługę „Doradca płatnika”. Osoby, które mają konto na Platformie Usług Elektronicznych mogą zamówić obsługę u doradcy na konkretny dzień i godzinę, aby niepotrzebnie nie czekać w kolejce.

Przypomnijmy: Od 1 stycznia wszystkie składki przedsiębiorca opłaca jedną wpłatą. Każda wpłata na koncie płatnika jest proporcjonalnie podzielona przez ZUS na poszczególne ubezpieczenia i fundusze począwszy od najstarszego zadłużenia. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą, które podlegają dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu, może to oznaczać utratę prawa do zasiłku chorobowego, opiekuńczego lub macierzyńskiego. Płatnik może jednak w takiej sytuacji złożyć wniosek o wyrażenie zgody na opłacenie składki po terminie. Jeżeli natomiast nie może spłacić zadłużenia jednorazowo powinien skontaktować się z doradcą ds. ulg i umorzeń, dostępnym na sali obsługi klientów bądź telefonicznie.

 Każdy płatnik może również skorzystać z elektronicznego szkolenia dotyczącego nowych zasad rozliczania składek, które udostępniliśmy w serwisie YouTube, na kanale „Elektroniczny ZUS”. Jest ono również dostępny na stronie internetowej ZUS w dziale „e-Składka pliki do pobrania”.

 Źródło: ZUS

 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor