Podróże 2 sie 2020 | Redaktor
Czego Polacy szukają w Google? Wakacyjne hity

fot. pixebay

Pandemia koronawirusa niewątpliwie zmieniła spojrzenie Polaków na tegoroczny urlop. Kierujemy się przede wszystkim bezpieczeństwem swoim i najbliższych. Jak zmieniły się podróżnicze trendy?

Przedstawiona analiza została przeprowadzona za pomocą Google Trends, czyli bezpłatnego narzędzia do porównywania częstotliwości zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google. Na jej podstawie można określić trendy czasowe czy cykliczne.

 

Nikogo chyba nie zaskoczy fakt, że drastycznie spadło wyszukiwanie hasła „biuro podróży” po wybuchu pandemii. Nieznaczny wzrost odnotowuje się dopiero od 2-3 tygodni. Jeśli chodzi o wybrane regiony w Polsce to wśród wyszukiwanych gór królują Bieszczady (porównane z Tatrami i Karkonoszami). Miejscowości nadmorskie raczej nie mają swojego jednego lidera. Łeba, Mielno czy Krynica Morska są wyszukiwane z podobną częstotliwością. Nieznacznie większym powodzeniem cieszy się Sopot.

 

Jeśli chodzi o kierunki zagraniczne – wzrost ich zainteresowaniem jest powolny. Jednakże utrzymują się zeszłoroczne trendy podróży Polaków takie jak Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Grecja czy Chorwacja. Włochy były wyszukiwane bardzo często w marcu i kwietniu, jednak ze względu na duże ognisko koronawirusa. Wśród wybieranych środków transportu przoduje samochód, jako pojazd, w którym nie stykamy się z osobami spoza rodziny, a więc możemy poczuć się względnie bezpiecznie. Przed epidemią pociąg oraz samochód utrzymywały się na podobnym poziomie zainteresowania.

 

Jeśli zaś porównamy morze, góry i jezioro – tutaj najczęściej wybierane jest jezioro. Być może ze względu na szeroką ich dostępność w różnych regionach Polski. Znacznie spadło wybieranie „city break” jako formy krótkiego wypoczynku. To wyjazd na weekend lub kilka dni do dużych europejskich miast takich jak Paryż, Londyn, Budapeszt, Barcelona, Mediolan. W okresie pandemii duże miasta to duża liczba ludności i ognisk koronawirusa, stąd widoczny spadek takich podróży.

 

Prym nad hotelami zaczęła wieść agroturystyka. Cieszy się znacznie większym powodzeniem niż rok czy dwa lata temu. Również większy popyt ma hasło „domki nad morzem”, które kojarzą nam się z większym odosobnieniem niż hotele, które odnotowały spadek wyszukiwań. Ludzie w obawie o zdrowie wyszukiwali także od połowy lipca hasło „ubezpieczenie covid”, co może świadczyć o większym zainteresowaniu wyjazdami niż miesiąc temu.

 

Niezależnie od tego gdzie jedziemy i jaki środek transportu oraz nocleg wybieramy – pamiętajmy o bezpieczeństwie własnym i innych. Nośmy maseczki, tam gdzie to konieczne i unikajmy tłumów. Walka z wirusem nadal trwa.

 

Na podstawie: Google Trends/onet.pl

 

Blanka Rusinek

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor