Wydarzenia 28 mar 12:04 | kd
Obsługa w ZUS. Nowe infolinie [KOMUNIKAT]

ZUS uruchamia dodatkowe infolinie do kontaktu. Jednocześnie zachęca do korzystania ze stanowisk do samodzielnego składania wniosków.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach bezpieczeństwa wprowadził wydzielone strefy w których samodzielnie składa się wnioski do przeznaczonych do tego skrzynek. W trakcie tej czynności została wyeliminowana potrzeba osobistego kontaktu z pracownikiem. 

W ciągu dwóch najbliższych poniedziałków, 30 marca i 6 kwietnia 2020 r.  placówki ZUS będą czynne do godz. 15.00.

Gdy jednak potrzebujemy skontaktować się z pracownikiem ZUS, to możemy skorzystać z jednego z czterech rozwiązań: za pomocą informacji telefonicznej (22 560 16 00), maila (cot@zus.pl) lub listu. Dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z portalu PUE ZUS. Infolinia obsługiwana jest w w dni robocze w godzinach 7.00-18.00.

- Dodatkowo w związku z epidemią koronawirusa ZUS uruchomił trzy nowe infolinie. Jest osobny numer dla spraw zasiłkowych, osobny dla przedsiębiorców i kolejny dla osób zainteresowanych tematem odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej. Dodatkowe infolinie są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00 – wyjaśnia Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Infolinie ZUS:

22 290 87 01 - informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły,

22 290 87 02 -infolinia dla przedsiębiorców,

22 290 87 03 -obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

 

Oprac. kd na podst. mat. ZUS

kd Autor