Wydarzenia 8 wrz 2022 | mk
Tylko jedna firma chce wybudować przystanki wiedeńskie. Otwarto ofertę w przetargu

Pierwszy przystanek wiedeński powstał na placu Teatralnym/fot. Anna Kopeć, archiwum

Jedna firma wzięła udział w przetargu na budowę trzech przystanków wiedeńskich w Bydgoszczy. Spółka Affabre wyceniła prace na dwa mln 200 tys. złotych. To dwukrotnie więcej, niż zamierzało przeznaczyć na tę inwestycję Miasto.

Budowa przystanku wiedeńskiego polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch, zwiększając bezpieczeństwo pieszych.

O budowę tego typu przystanków w Śródmieściu zabiegało Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych. Pierwszy powstał na placu Teatralnym.

Obecny przetarg dotyczył trzech przystanków – nowego na ul. Jagiellońskiej przy tzw. kościele „Klarysek” i dwóch na ul. Gdańskiej w rejonie Chodkiewicza. Te dwa ostatnie w obu kierunkach mają zostać przesunięte w stosunku do obecnej lokalizacji: znajdą się bliżej ul. Zamojskiego. – Na realizację tego zadania wstępnie zamierzaliśmy przeznaczyć kwotę jednego mln 100 tys. złotych.  – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Frima Affabre wyceniła prace na dwa mln 200 tys. złotych. Trwa sprawdzanie oferty przedłożonej przez spółkę. 

Wykonawca od podpisania umowy będzie miał 10 miesięcy na przeprowadzenie prac. – W ramach obecnego przetargu możemy też wykorzystać prawo opcji, które pozwoliłoby na prace budowlane, w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych, przy kolejnych dwóch przystankach (para przystanków w rejonie Gdańskiej 5 /10) – przekazują drogowcy. W prawie opcji firma Affabre zaproponowała kolejnych ponad 890 tysięcy.

Docelowo na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej ma powstać 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (sześć par) na ul. Gdańskiej. Autorzy koncepcji zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary).

mk Autor