La Traviata
Opera Nova
85-070 Bydgoszcz
ul. Marszałka Focha 5
4 luty, 18:00-21:00
Marie Duplessis, do której wzdychał cały "Jockey-Club" utrzymywany przez najbogatszych mężczyzn z paryskiego towarzystwa, kochanka najbardziej wpływowych i znanych osobistości, także artystów – Franciszka Liszta i Aleksandra Dumas-syna, kochająca luksus i …kamelie, dała "życie" literackiej postaci Małgorzacie Gauthier, tytułowej "Damie kameliowej" z XIX-wiecznego bestselleru powieściowego
Marie Duplessis, do której wzdychał cały "Jockey-Club" utrzymywany przez najbogatszych mężczyzn z paryskiego towarzystwa, kochanka najbardziej wpływowych i znanych osobistości, także artystów – Franciszka Liszta i Aleksandra Dumas-syna, kochająca luksus i …kamelie, dała "życie" literackiej postaci Małgorzacie Gauthier, tytułowej "Damie kameliowej" z XIX-wiecznego bestselleru powieściowego.
Na jego kanwie powstało libretto do "największego melodramatu wśród operowych historii" "La Traviaty" Giuseppe Verdiego. Marie /Małgorzata nazywa się tu Violetta Valery.
Tę wspaniałą operę, największy melodramat wśród operowych historii należy obejrzeć choć raz.
Należy ona do szczególnych utworów, które -słuchane nawet wielokrotnie - nadal podbijają słuchacza muzyczną urodą. „La Traviata” realizowana była w historii bydgoskiej opery czterokrotnie, z czego trzy pierwsze inscenizacje reżyserował Sławomir Żerdzicki. Ostatnią realizację (liczącą już niemal 20 lat) przygotował na scenie Opery Nova Bodo Igesz.
Historia Violetty i Alfreda zawarta w muzyce Verdiego jest uniwersalna: od prapremiery w weneckiej La Fenice minęły 164 lata, a wzrusza ona i zachwyca każde pokolenie słuchaczy. Pierwowzorem operowej Violetty Valery była kochająca luksus i kamelie Małgorzata Gauthier z XIX-wiecznego bestselleru Aleksandra Dumasa.
Na scenie Opery Nova obecna wersja „Traviaty gości od blisko 20.lat i nadal cieszy się zainteresowaniem widzów.
Dzieło zawiera wszystko, co od ponad stu lat gwarantuje mu miłość wykonawców i publiczności: wspaniałe partie wokalne, niezapomniane muzyczne dialogi bohaterów, dramatyczną akcję, piękne sceny zbiorowe we wnętrzach XIX wiecznych salonów z efektowną sceną chóralną toastu na chwałę miłości (Libiamo ), będącą jedną z najpopularniejszych melodii operowych.