AKTUALNE 18 cze 2020 | Jarosław Aleksander
900 mln Netto za Tesco

graf. JT

Sieć sklepów Tesco w Polsce od dłuższego czasu była w defensywie. Znikały kolejne placówki a właściciel szukał okazji na wyjście z polskiego rynku. Pozostałe w Polsce 301 sklepów kupiło Netto.

Po tej transakcji sieć Netto będzie posiadała w Polsce 687 sklepów, konkurencyjny Lidl prowadzi ok. 720 placówek. Netto zbliży się zatem pod tym względem do pozycji dyskontowego wicelidera w Polsce (pierwsza jest Biedronka z ponad 3 tys. sklepów).

W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group, właściciela sieci Netto.

Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska w komunikacie.

Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. 

Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty – dodaje Janusz Stroka. - Transakcja stwarza ogromne możliwości rozwoju zarówno naszym pracownikom, jak i naszym partnerom biznesowym. Chcemy kontynuować współpracę z naszymi najlepszymi dostawcami i partnerami, aby wspólnie dostarczać klientom wartość, jakiej oczekują i z jakiej jesteśmy znani. Jestem przekonany, że wraz z naszymi nowymi współpracownikami zapewnimy polskim klientom bezkonkurencyjną ofertę - podkreśla Stroka.

Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln zł. Umowa musi być jeszcze zatwierdzona przez UOKiK.

 

Na podstawie: Salling Group

Jarosław Aleksander Autor

Katolicka Bydgoszcz