AKTUALNE Dzisiaj 12:03 | Redaktor
Droga S10 – Kontrowersje, zielone światło i nowy etap inwestycji

rysunek - Wikipedia

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Bydgoszczy zakończyła ponowną ocenę środowiskową dla odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Solcem Kujawskim. Decyzja ta umożliwia wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), co jest niezbędne do rozpoczęcia właściwych prac budowlanych.

Wojewoda kujawsko-pomorski, Michał Sztybel, podkreślił znaczenie tej decyzji, zwracając uwagę, że właśnie ten fragment trasy budził najwięcej dyskusji ekologicznych. Obecnie trwają prace przygotowawcze, w tym usuwanie pozostałości po wycince drzew w okolicach Solca Kujawskiego, realizowane we współpracy z Lasami Państwowymi.

Inwestycja obejmuje budowę 50-kilometrowego odcinka S10 od węzła Bydgoszcz Południe do węzła Toruń Południe oraz 5-kilometrowego fragmentu drogi krajowej nr 25. W ramach projektu powstanie pięć nowych węzłów na S10, dwa na DK25, a trzy istniejące węzły zostaną rozbudowane. Planowane jest również utworzenie Miejsc Obsługi Podróżnych w Emilianowie i Cierpicach oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Makowiskach. Przewiduje się oddanie do użytku pierwszych fragmentów trasy przed końcem 2026 roku, a całość ma być gotowa w 2027 roku.

Celem budowy S10 jest poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu między Bydgoszczą a Toruniem. Obecna droga krajowa nr 10 jest często określana mianem "drogi śmierci" ze względu na liczne wypadki. Nowa trasa ma na celu zmniejszenie liczby takich zdarzeń poprzez modernizację infrastruktury drogowej.

Mimo podnoszonych przez środowiska ekologiczne kontowersji związanych z wpływem inwestycji na środowisko, uzyskane decyzje administracyjne pozwalają na kontynuację prac nad tym kluczowym projektem infrastrukturalnym w regionie.

Źródła: Radio PiK i TVP

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor