Rusza przebudowa chodników na Śniadeckich. ZDMiKP apeluje do kierowców, by tam nie parkowali

fot. ZDMiKP
Jeszcze w październiku rozpocznie się przebudowa chodnika po południowej stronie ul. Śniadeckich. To już kolejne prace w tej części miasta, gdzie odtwarzane są historyczne wzory płyt chodnikowych oraz kamienne elementy do ich wykończenia.
Inne z kategorii
Ogródki letnie wracają na Stary Rynek. Zakończył się sezon zimowy
Wielkie wykopki bez kopania. Toruńska zamknięta, autobusy krążą
Remonty ciągów pieszych, montaż nowego oświetlenia oraz remont pobliskich kamienic, wpływają na estetykę w ścisłym centrum Bydgoszczy.
Podczas tegorocznych wakacji wykonaliśmy już nowy chodnik, po północnej stronie ul. Śniadeckich od ul. Pomorskiej do Gdańskiej.
Na nawierzchni zastosowaliśmy płyty betonowe układane w karo z kamiennymi opaskami.
Przy ulicy wymienione zostało też oświetlenie.
Na tym obszarze nową nawierzchnię zyskały też chodniki przy ul. Warmińskiego i Pomorskiej.
Prace uzupełniały działania zainicjowane przez właścicieli kamienic oraz wspólnoty mieszkaniowe, które odnowiły elewacje wielu swoich kamienic.
Kolejne prace na ul. Śniadeckich
Jeszcze w październiku rozpoczną się prace przy chodniku po stronie południowej.
Tam również wymieniona zostanie nawierzchnia chodnika, która zostanie odtworzona w historycznym wzorach.
W trakcie prowadzonych robót, mogą pojawiać się problemy z parkowaniem aut po obu stronach jezdni.
Warto dodać, że prace remontowe będą musiały zostać jeszcze wykonane przy chodniku u zbiegu ul. Śniadeckich i ul. Gdańskiej (przy ADM).
Termin realizacji tego zadania będzie jednak uzależniony od prac wodociągowych planowanych w tym miejscu przez MWiK.
Historyczne ulice Śródmieścia
Ulica Śniadeckich ma długość około 850 metrów. Wytyczono ja w połowie XIX wieku. Stała się główna osią powstającej wówczas nowej dzielnicy ulokowanej pomiędzy ul. Gdańską i dworcem kolejowym.
Do ulicy przylega wytyczony wówczas pl. Piastowski, pełniący do dziś targową funkcję.
W połowie XIX wieku wytyczono też ulicę dr. E. Warmińskiego łącząca m.in. Focha z Dworcową .
W 1896 uruchomiano przy niej pierwszą elektrownię. Węgiel dowoziły wówczas do niej towarowe wagony tramwajowe (od strony Focha).
mat. ZDMiKP