Rusza przebudowa chodników na Śniadeckich. ZDMiKP apeluje do kierowców, by tam nie parkowali
fot. ZDMiKP
Jeszcze w październiku rozpocznie się przebudowa chodnika po południowej stronie ul. Śniadeckich. To już kolejne prace w tej części miasta, gdzie odtwarzane są historyczne wzory płyt chodnikowych oraz kamienne elementy do ich wykończenia.
Inne z kategorii
Ginące miejsce(a)
Staromiejskie uliczki i place coraz piękniejsze. Na jakim etapie są prace?
Remonty ciągów pieszych, montaż nowego oświetlenia oraz remont pobliskich kamienic, wpływają na estetykę w ścisłym centrum Bydgoszczy.
Podczas tegorocznych wakacji wykonaliśmy już nowy chodnik, po północnej stronie ul. Śniadeckich od ul. Pomorskiej do Gdańskiej.
Na nawierzchni zastosowaliśmy płyty betonowe układane w karo z kamiennymi opaskami.
Przy ulicy wymienione zostało też oświetlenie.
Na tym obszarze nową nawierzchnię zyskały też chodniki przy ul. Warmińskiego i Pomorskiej.
Prace uzupełniały działania zainicjowane przez właścicieli kamienic oraz wspólnoty mieszkaniowe, które odnowiły elewacje wielu swoich kamienic.
Kolejne prace na ul. Śniadeckich
Jeszcze w październiku rozpoczną się prace przy chodniku po stronie południowej.
Tam również wymieniona zostanie nawierzchnia chodnika, która zostanie odtworzona w historycznym wzorach.
W trakcie prowadzonych robót, mogą pojawiać się problemy z parkowaniem aut po obu stronach jezdni.
Warto dodać, że prace remontowe będą musiały zostać jeszcze wykonane przy chodniku u zbiegu ul. Śniadeckich i ul. Gdańskiej (przy ADM).
Termin realizacji tego zadania będzie jednak uzależniony od prac wodociągowych planowanych w tym miejscu przez MWiK.
Historyczne ulice Śródmieścia
Ulica Śniadeckich ma długość około 850 metrów. Wytyczono ja w połowie XIX wieku. Stała się główna osią powstającej wówczas nowej dzielnicy ulokowanej pomiędzy ul. Gdańską i dworcem kolejowym.
Do ulicy przylega wytyczony wówczas pl. Piastowski, pełniący do dziś targową funkcję.
W połowie XIX wieku wytyczono też ulicę dr. E. Warmińskiego łącząca m.in. Focha z Dworcową .
W 1896 uruchomiano przy niej pierwszą elektrownię. Węgiel dowoziły wówczas do niej towarowe wagony tramwajowe (od strony Focha).
mat. ZDMiKP