Finanse 19 mar 14:27 | Redaktor
Maksymalna kwota przelewu na telefon – sprawdź, ile możesz wysłać! [REKLAMA]

fot. nadesłane

Ręczne wpisywanie pełnego numeru konta odbiorcy przelewu nie jest proste i łatwo o błąd. Dlatego kiedy pojawiła się możliwość przelewu na telefon, rozwiązanie szybko zyskało na popularności. Sprawdź, jak to działa oraz ile środków możesz wysłać na telefon!

BLIK na telefon – jak to działa?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, jak można zrealizować przelew na telefon. Ideą przyświecającą tego rodzaju transakcjom było maksymalne uproszczenie całego procesu. Nie trzeba już znać całego numeru rachunku odbiorcy i wpisywać go ręcznie cyfra po cyfrze, ryzykując przy tym pomyłkę i wykonanie przelewu do zupełnie obcej osoby. Teraz wystarczy, że odbiorca, któremu chcesz wysłać pieniądze, posiada smartfon z aplikacją umożliwiającą płacenie BLIK-iem[1].

Ułatwienie jest znaczące, bo zamiast podawania 26 cyfr, wystarczy 9-cyfrowy numer telefonu. Jak już wspomnieliśmy, jedynym warunkiem jest posiadanie aplikacji mobilnej banku, która umożliwia płatność BLIK, a także analogiczna aplikacja u odbiorcy przelewu. Wykonanie takiej operacji nie jest skomplikowane. Na czym polega?

Zazwyczaj wystarczy uruchomić aplikację mobilną Twojego banku i wśród dostępnych opcji przelewu wybrać „przelew na telefon” lub „przelew na telefon BLIK”. Zamiast pełnego numeru konta bankowego podajesz najczęściej:

  • 9 cyfr numeru telefonu (możesz wybrać go z książki adresowej),
  • dane odbiorcy,
  • kwotę przelewu,
  • tytuł przelewu.

W przeciwieństwie do tradycyjnych przelewów bankowych, które są uzależnione od sesji wyjścia (określonych godzin, w których banki przesyłają między sobą środki), przelewy na telefon zapewniają błyskawiczny transfer środków. Oznacza to, że pieniądze docierają do odbiorcy w ciągu kilku sekund, niezależnie od pory dnia czy dnia tygodnia.

BLIK przelew na telefon – maksymalna kwota

Wiesz już, jak działa przelew na telefon. Do jakiej kwoty możesz przeprowadzić taką operację? To zależy od banku, bo limity transakcji BLIK są ustalane przez banki indywidualnie. W tym miejscu warto wyróżnić dwie definicje:

  • limit przelewu jednorazowego,
  • limit dzienny przelewów.

Pierwsza wskazuje na to, jaką kwotę można przelać na telefon wykonując jedną transakcję, natomiast druga odnosi się do łącznej kwoty, która sumuje większą liczbę operacji w danym dniu. Szczegółowo najlepiej omówić to na przykładzie. W Banku BNP Paribas obowiązują następujące limity kwotowe dla przelewów na telefon:

  • limit jednego przelewu na telefon – 500 zł,
  • dzienny limit przelewów na telefon – 1 000 zł,
  • dzienna liczba przelewów na telefon – 30.

Jednego dnia możesz zatem zrobić maksymalnie 30 przelewów, które łącznie będą opiewać na kwotę 1000 zł, ale żaden z nich nie może być wyższy niż 500 zł.

Co ważne, nie są to sztywne ramy. Jeśli uważasz, że wolisz zmniejszyć powyższe limity, wystarczy uruchomić aplikację GOmobile i zmienić wartości swoich limitów. Ważne jest również to, aby funkcja BLIK w telefonie była aktywna. Znów za przykład posłuży aplikacja Banku BNP Paribas, w której trzeba wykonać następujące kroki:

  • zalogować się do aplikacji,
  • wybrać swój profil użytkownika,
  • wejść w Ustawienia BLIK,
  • wybrać „Korzystaj z BLIK na tym urządzeniu” i zatwierdzić.

Warto wiedzieć, że maksymalne kwoty przelewów na telefon BLIK są wprowadzane przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Mają one na celu ochronę użytkowników przed utratą pieniędzy w wyniku np. nieautoryzowanych transakcji lub oszustwa internetowego.

Artykuł sponsorowany.

 

[1] BLIK to metoda płatności oferowana przez Polski Standard Płatności sp. z o.o. udostępniana bankom z wykorzystaniem 6-cyfrowych kodów cyfrowych. Przelew na telefon BLIK jest usługą bezpłatną w większości banków, w tym w Banku BNP Paribas. Artykuł dotyczy przelewów na telefon dla klientów indywidualnych.

 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor