Można już składać wnioski o dodatek węglowy
fot. ilustracyjna, Pixabay
Trzy tys. zł można otrzymać w ramach dodatku węglowego na gospodarstwo domowe, którego głównym źródłem ogrzewania jest paliwo stałe zawierające co najmniej 85 proc. węgla kamiennego. Przyjmowanie dokumentów trwa do 30 listopada.
Inne z kategorii
Jesteś studentem i pobierasz rentę rodzinną z ZUS? O tym lepiej pamiętaj
Dziecko od września w żłobku? O tym warto pamiętać
Dodatek przysługuje gospodarstwu domowemu, którego głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85 proc. węgla kamiennego. Główne źródło ogrzewania musi też być wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Dodatek węglowy nie jest wypłacany gospodarstwom domowym podłączonym do miejskiej sieci ciepłowniczej. Przysługuje osobom, które nie skorzystały ze wcześniejszego mechanizmu wsparcia – możliwości zakupu węgla po cenie 996,60 zł brutto za tonę.
W Bydgoszczy wnioski o dodatek węglowy przyjmuje Wydział Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miasta Bydgoszczy. Główny punkt przyjęć dokumentów znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 65 na parterze – główne wejście do budynku. Wnioski można składać w poniedziałek, środę, czwartek w godzinach w godz. 8.00 – 16.00, we wtorek w godz. 8.00 – 18.00, w piątek w godz. 8.00 – 14.00.
We wniosku należy podać dane wnioskodawcy oraz informacja o źródle ogrzewania na paliwo stałe. Należy także wskazać numer rachunku bankowego, na który mają zostać przekazane pieniądze oraz dane (imię, nazwisko, PESEL, dokument) wszystkich osób wchodzących w skłąd danego gospodarstwa domowego.
Urząd Miasta prosi o przygotowanie zaświadczenia o złożeniu deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków – przyspieszy to weryfikację wniosków.
Wniosek do pobrania znajduje się tutaj. Wzór prawidłowo wypełnionego wniosku o dodatek węglowy do pobrania tutaj
Wnioski można składać do 30 listopada 2022 roku. Pieniądze będą wypłacone w ciągu 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.
Wykaz numerów telefonów, pod którymi można uzyskać informacje znajduje się tutaj. Informacje o Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków znajdują się na tutaj.
Prezydent.pl oraz komunikat Urzędu Miasta Bydgoszczy, zmiany, oprac. - redakcja