Czym daleko nie zajedziesz? Najgorsze i najlepsze auta [RAPORT]
fot. pixebay
Najnowszy raport ADAC niemieckiej organizacji zajmującej się motoryzacją za rok 2020 wskazuje na najlepsze i najgorsze auta. Ranking awaryjności może pomóc nam w wyborze auta lub przyspieszyć sprzedaż naszej „pomyłki”.
Inne z kategorii
Wakacje składkowe są już bardzo popularne. ZUS wciąż przyjmuje wnioski
Już nie będzie śmierdzieć z Siernieczka. Remondis uszczelnił swoje hale
ADAC przebadała ponad 113 samochodów w 5 klasach i 25 markach. Raport powstał na podstawie ponad 3 milionów zgłoszeń o awariach i usterkach. Badania objęły auta rożnych roczników. Oto wyniki.
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej niezawodne, roczniki 2010-2017:
- Toyota Aygo
- Volkswagen Fox
Samochody małe (klasa mini) - najbardziej awaryjne:
- Smart ForTwo. Liczba usterek dla roczników 2010-2017 waha się od 7,5 do 32,8
- Fiat 500. Tutaj jako najczęstsze usterki wymieniono układ chłodzenia, skrzynię biegów oraz akumulator.
- Citroen C5 2.7 HDI
Najbardziej niezawodne, roczniki 2010-2017:
- Audi A1
- Citroen C3
- Fiat Punto
- Honda Jazz
- Mazda CX-3
- MINI
- Mitsubishi SpaceStar
Miejskie samochody (segment B) - najbardziej awaryjne:
- Hyundai i20 z lat 2011-2014 boryka się z kłopotami z akumulatorem, układem zapłonowym oraz stacyjką.
- Opel Meriva z roczników 2010-2017 r. uzyskał bardzo słaby wynik - od 28,8 do 11,9 usterki na tysiąc zarejestrowanych egzemplarzy. Psują się: akumulator oraz układ chłodzenia.
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej niezawodne, roczniki 2010-2017:
- Audi A3
- Audi Q3
- BMW serii 1
- BMW serii 2 (także Grand Coupe i Active Tourer)
- BMW X1
- Mercedes Klasy A
- Mercedes Klasy B
- Mitsubishi ASX
Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) - najbardziej awaryjne:
- Ford C-Max (rocznik 2010 r., 51,8 usterki na tysiąc zarejestrowanych aut)
- Ford Kuga (2012 r., 33,8 )
- Hyundai i30 (2010 r., 52,2)
- Kia Ceed (od 40,9 do 3,4)
- Kia Sportage (2011 r., 52,4)
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej niezawodne, roczniki 2010-2017:
- Audi A4
- Audi A5
- Audi Q5
- BMW serii 3
- BMW serii 4
Samochody klasy średniej (segment D) - najbardziej awaryjne:
- Ford S-Max (rocznik 2010, 2016-2017, 56,9 usterki w 2010 i 20,9-10,8 w latach 2016-17).
- Opel Insignia (2015-2016, 29,5-22,6). Na co uważać w Oplu klasy średniej? Zdaniem ADAC na: akumulator, turbosprężarkę i intercooler oraz ogólne problemy z silnikiem.
- Seat Alhambra (2013-2014 i 2017 r., 36,9-38,5 i 14,4). Tradycyjnie najwięcej kłopotów sprawia akumulator oraz układ recyrkulacji spalin.
- Volkswagen Sharan (2013-2014 i 2017 r., 40,6-36,2 i 12,1). Do problemów Seata trzeba tu dopisać jeszcze rozrusznik.
- VW Passat B7 2.0 TDI
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne, roczniki 2010-2017:
- Audi A6
- BMW serii 5
- Mercedes GLE
Klasa wyższa-średnia (segment E) - najbardziej awaryjne
- Mercedes Klasy E z roczników 2010 oraz 2011. Liczba usterek na tysiąc zarejestrowanych samochodów jest tu szczególnie wysoka - odpowiednio 59,3 i 49,1. Największe problemy kierowcom przysparzały rozrusznik, akumulator oraz stacyjka.
Na podstawie: ADAC