AKTUALNE 10 gru 2021 | Redaktor
„Gama Marathon” bydgoskiej Pesy przekazana. Lokomotywa będzie eksploatowana przez Bahnoperator

fot. PESA Bydgoszcz S.A.

Kolejna wyprodukowana przez Pesa lokomotywa Gama Marathon trafi do eksploatacji. Spółka RCP przekazała ją oficjalnie przewoźnikowi intermodalnemu Bahmoperator.

W czwartek (9 grudnia) Rail Capital Partners przekazał kolejną lokomotywę PESA 111Ed Gama do Bahnoperator, który zajmuje się organizacją przewozów intermodalnych. 

– Lokomotywa jednosystemowa z modułem dojazdowym dedykowana jest do obsługi transportów na terenie RP. Jest to doskonała alternatywa dla krajowych przewozów. Zastosowanie odpowiedniego taboru na tym odcinku pozwala na znaczne ograniczenie kosztów i czasu przy dojazdach do terminali, co daje większe korzyści dla Operatora, który może być bardziej atrakcyjny cenowo dla swoich finalnych klientów – podkreślił Marcel Stein, Prezes Zarządu TE Bahnoperator

– Bahnoperator widzi duży potencjał w projektach, nad którymi pracuje PESA. Wykazuje także poważne zainteresowanie wykorzystania lokomotywy dwunapędowej do realizacji swoich przewozów –  powiedziała Magdalena Stefaniuk, Prezes Zarządu Bahnoperator

– Nasza spółka stale się rozwija, posiadamy łącznie 38 lokomotyw, w tym lokomotywy elektryczne zarówno cztero jak i sześcioosiowe w tym z systemem dojazdowym oraz lokomotywy spalinowe.  Bardzo się cieszymy że Firma Bahnoperator dołączyła do grona naszych klientów, a jeszcze bardziej z tego, że nasza forma spotkała się z dobrym odbiorem klienta, co zaowocowało przekazaniem kolejnego pojazdu. Staramy się zawsze dopasować do potrzeb klienta zarówno po stronie taborowej jak i wszystkich innych aspektach związanych z dzierżawą taboru –  wskazał Ireneusz Kozłowski Prezes Zarządu RCP. 

– Wysoka niezawodność lokomotywy elektrycznej w połączeniu z modułem dojazdowym okazuje się wielkim atutem na dzisiejszym rynku przewozowym. Takie połączenie umożliwia realizację przewozów po wszystkich głównych szlakach,  a także na bocznicach kolejowych i torach nie posiadających trakcji elektrycznej. To uniwersalne rozwiązanie pozwala znacząco skrócić czas transportu i właśnie ten element ma istotne znaczenie dla klientów RCP – dodał Roman Pluciński Członek Zarządu RCP

Z uwagi na duże zapotrzebowanie na rynku oraz zgodnie z przyjętą strategią RCP będzie dalej rozwijał park taborowy, a zakupy kolejnych lokomotyw planowane są jeszcze w tym roku. W efekcie  tych działań przewoźnicy będą mogli sukcesywnie dokonywać wymiany przestarzałego, często ponad 40-letniego taboru, który nie spełnia już oczekiwań rynku. Pojazdy nowej generacji zapewniają przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort pracy obsługujących maszynistów, ale także wysoki wskaźnik niezawodności. 

– Cieszymy się, że przewoźnicy intermodalni doceniają Gamę Marathon, czyli elektryczną lokomotywę z silnikiem dojazdowym. Pracujemy nad kolejnymi generacjami pojazdów np. w tym miesiącu rozpoczną się jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej. Chcemy, by nasze pojazdy były jeszcze bardziej przyjazne środowisku, nisko i zeroemisyjne. Stąd konsekwentny rozwój lokomotywy z paliwowymi ogniwami wodorowymi, która została bardzo dobrze przyjęta na TRAKO, co potwierdzają zapytania od kolejnych klientów z Europy zainteresowanych naszymi wodorowymi lokomotywami manewrowymi – powiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes Zarządu PESA .

mat./zdj. Pesa Bydgoszcz

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor