AKTUALNE Dzisiaj 16:42 | Redaktor
UKW na forum debaty o równości w nauce

Fot. gov.pl MNiSW

W Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Warszawie odbyło się 16 grudnia trzecie sympozjum naukowo-praktyczne z cyklu „Ministerialne Forum Debaty Akademickiej” pod hasłem „Równe traktowanie w sektorze szkolnictwa wyższego i nauki”. Podczas wydarzenia dr Justyna Spychalska-Stasiak, przedstawicielka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, zaprezentowała osiągnięcia uczelni w zakresie równości płci.

Sympozjum zgromadziło przedstawicieli polskich uczelni, którzy dzielili się dobrymi praktykami w budowaniu inkluzywnej kultury akademickiej. Dr Spychalska-Stasiak wygłosiła referat na temat wdrażania Planu Równości Płci na UKW, omawiając zarówno sukcesy, jak i trudności związane z realizacją tego ambitnego projektu.

Zuzanna Hazubska, pełnomocniczka ministra nauki ds. spójności polityki naukowej państwa, podkreśliła, jak ważne jest uwzględnianie równości w instytucjach naukowych. 

Mamy potwierdzenie naukowe, że równość, partycypacja, uwzględnienie potrzeb członków wspólnot uczelni czy instytutów w tak specyficznych organizacjach, jakimi są instytucje szkolnictwa wyższego i nauki, bardzo wpływa na wyniki organizacji i przekłada się bezpośrednio na poprawę jakości i wysoki poziom realizacji zadań -  mówiła Hazubska, zachęcając do korzystania z danych naukowych, które udowadniają, że równość prowadzi do sukcesu organizacyjnego.

W swoim wystąpieniu dr Spychalska-Stasiak pokazała, jak Uniwersytet Kazimierza Wielkiego stawia na inkluzyjność i równość płci, a także jakie wyzwania pojawiły się w trakcie realizacji tego procesu. UKW jest jednym z pionierów w Polsce, wprowadzając działania, które zmieniają oblicze akademickiego środowiska na bardziej sprawiedliwe i równe.

Sympozjum stanowiło platformę do wymiany doświadczeń i inspiracji, wskazując na potrzebę dalszego rozwoju równości w sektorze nauki. Referat dr Spychalskiej-Stasiak, pełen konkretnych przykładów, stanowił ważny głos w dyskusji i był inspiracją dla innych uczelni, które również zaczynają wprowadzać podobne inicjatywy. Pokazał on, że budowanie bardziej równościowego środowiska naukowego to nie tylko kwestia sprawiedliwości, ale także klucz do sukcesu w kontekście rozwoju uczelni i jakości prowadzonej nauki.

Źródło: ukw.edu.pl  (oprac. bo)

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor