Aktualności 15 lip 2022 | Redaktor
Wizyta w urzędzie skarbowym po wcześniejszej rezerwacji

fot. ilustracyjna, Anna Kopeć

7,5 mln wizyt w całej Polsce umówiono dotychczas za pomocą usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Nowością jest możliwość umówienia wizyty przez formularz online na 21 dni do przodu.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” pozwala podatnikowi zaplanować spotkania w dogodnych dla niego terminie i godzinie. Ułatwia to załatwianie spraw oraz zwiększa komfort i bezpieczeństwo klientów, którzy mogą załatwić swoją sprawę bez czekania w kolejce.

Jak często i w jakich sprawach umawiamy wizyty
Podatnicy wiele spraw załatwiają przez internet, korzystają z coraz szerszego katalogu usług elektronicznych oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli jednak zdecydujemy się pójść do urzędu skarbowego, powinniśmy umówić wizytę. 

Od uruchomienia usługi w całym kraju, zarezerwowano już ponad 7,5 mln wizyt. 

Najczęstszym powodem wizyty w urzędzie skarbowym są sprawy związane z podatkami majątkowymi, rejestrowaniem umów kupna-sprzedaży oraz chęć uzyskania potrzebnych zaświadczeń. 

Jak umówić wizytę
Najszybszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki: 
1. wybór województwa oraz urzędu, 
2. wybór sprawy do załatwienia, 
3. wybór daty i godziny, 
4. podanie danych i numeru kontaktowego. 

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. 

Aktualnie przez formularz online można już umówić wizytę, której termin przypada w ciągu najbliższych 21 dni, a nie jak dotychczas 14-tu.

KAS przypomina o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzyma po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Pozyskane w ten sposób  opinie i wskazówki zarysują co należy poprawić w pracy urzędów, aby były jeszcze bardziej przyjazne klientom. 

 

Kinga Błaszczyńska, rzecznik prasowy IAS w Bydgoszczy

 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor