Aktualności 2 wrz 2022 | Redaktor
ZUS zachęca do korzystania z e-wizyt [KOMUNIKAT]

fot. ZUS

Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca klientów do kontaktu przez wideorozmowy. Wystarczy mieć dostęp do Internetu, smartfon, tablet lub komputer z kamerką.  W województwie kujawsko-pomorskim zrealizowano już odbyło się 11 tys. wideorozmów.

Aby umówić rozmowę z ekspertem on-line, wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, odszukać zakładkę e-wizyta i kliknąć link „Umów się na e-wizytę”. Możemy samemu wybrać dogodny termin  zdalnego spotkania w dni robocze w godzinach 9.00-14.00. Przed umówioną e-wizytą 
z pracownikiem ZUS, SMS-em wysyłane jest przypomnienie o jej terminie. 

(...) Podczas wideorozmowy klienci mogą załatwić większość swoich spraw związanych m.in. z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, potwierdzeniem profilu PUE, czy świadczeniami rodzinnymi jak np. 500+. Z e-wizyty mogą również skorzystać osoby z polskim i zagranicznym stażem pracy, które chcą uzyskać informacje na temat emerytur i rent międzynarodowych.

Usługa dostępna jest też w języku migowym i ukraińskim. Mogą z niej również skorzystać osoby z niepełnosprawnością słuchu, a także niewidzące i niedowidzące. Osoby starsze i takie, które wymagają szczególnej opieki mogą one skorzystać z e-wizyty w obecności członka rodziny, opiekuna faktycznego lub prawnego. Wystarczy podać jego dane przy rezerwacji e-wizyty. 

Od 30 października 2020 r. w całym województwie kujawsko-pomorskim zrealizowano ponad 
11 tys. e-wizyt. Najczęściej klienci wybierali temat e-wizyty dotyczący zasiłków i zwolnień lekarskich, emerytur i rent oraz firm i pracowników.  Z tych porad  skorzystało odpowiednio 2,9 tys., 2,8 tys. i 2,7 tys. osób. Z kolei 2,3 tys. osób było zainteresowanych Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i świadczeniami rodzinnymi z ZUS jak np. 500+.  

Liczba umówionych wizyt jest zdecydowanie większa, bo sięga  niemal 18,5 tys. Jednak 2,6 tys. zarezerwowanych spotkań zostało anulowanych, a  4,5 tys. porzuconych, gdzie klient 
nie nawiązał kontaktu z naszym ekspertem, ani nie odwołał e-wizyty. Jeśli coś nam wypadło  
i nie możemy skorzystać z wideorozmowy, pamiętajmy, aby ją anulować. Można to zrobić, klikając link, który otrzymaliśmy mailem. W ten sposób ktoś inny będzie mógł skorzystać.

Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. kujawsko-pomorskim, zmiany - redakcja

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor