Zaniżona wartość odszkodowania za szkody wyrządzone przez wichury i nawałnice
Kontynuujemy temat odszkodowań za zniszczenia spowodowane żywiołem. Ostatnio informowaliśmy o tym, jak reagować bezpośrednio po przejściu wichury oraz w jaki sposób przygotować niezbędną dokumentację. Dziś przyjrzymy się kwestii, która również jest przedmiotem wielu pytań wśród klientów, a mianowicie wysokość przyznanego odszkodowania.
Inne z kategorii
Jesteś studentem i pobierasz rentę rodzinną z ZUS? O tym lepiej pamiętaj
Dziecko od września w żłobku? O tym warto pamiętać
Często zdarza się, że klienci nie zgadzają się z wyceną szkody przygotowaną przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Co należy w takiej sytuacji zrobić?
Po pierwsze warto zwrócić się to ubezpieczyciela o przedstawienie dokładnego kosztorysu, który uwzględni wszystkie zniszczenia oraz sposób w jaki zostały oszacowane. TU ma obowiązek przedstawić kosztorys swoim klientom, dlatego nie bójmy się o niego pytać.
Po przedstawieniu pełnego opisu zniszczeń, jego wycenie oraz odpowiedziach jakie otrzymaliśmy od ubezpieczyciela można przejść do składania ewentualnych reklamacji. W tym punkcie warto wspomnieć, aby sprawdzić czy kwota jaką proponuje nam zakład jest kwotą bezsporną, czy też mowa o całkowitej kwocie przysługującej za likwidację szkody. Najczęściej towarzystwa ubezpieczeniowe wypłacają kwoty bezsporne szybko po zgłoszeniu szkody – szczególnie, gdy są to wichury lub nawałnice, które przechodzą przez cały kraj. Najczęściej kwoty te służą na pokrycie pierwszych wydatków, które nastąpiły po zdarzeniu.
Jeśli ubezpieczyciel nie wskazał wprost, że jest to kwota bezsporna można się o tę informację dopytać. Wskazane, aby zrobić to przed złożeniem ewentualnej reklamacji.
Gdy już dysponujemy kosztorysem i wg naszych ocen przyznana ostateczna kwota odszkodowania jest zbyt niska możemy przystąpić do zgłoszenia reklamacji. Pomocna w tym aspekcie będzie opinia rzeczoznawcy majątkowego. Jeśli natomiast poszkodowany nie chce lub obawia się prowadzenia sprawy na własną rękę, może zgłosić się do kancelarii takiej jak nasza, która oceni fachowo możliwość dalszego ubiegania się o należności oraz szanse ich przyznania. W tym punkcie warto wspomnieć, że nasza kancelaria za zweryfikowanie sprawy nie pobiera żadnych opłat, dlatego klient niczym nie ryzykuje zgłaszając się po analizę swojej sytuacji.
Przy analizowaniu kosztorysu i przyznaniu odszkodowania ubezpieczyciel opiera się na Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, które są dołączane do każdej polisy. W ramach profilaktyki radzimy, aby przeanalizować swoje polisy, gdyż nie zawsze zawierają one opcje, które „wydają” się nam obligatoryjne.
Na ustosunkowanie się do reklamacji klienta, TU ma 30 dni od dnia jej dostarczenia. Przy czym do zachowania tego terminu wystarczy samo wysłanie odpowiedzi przez ubezpieczyciela. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji, TU we wskazanym terminie musi poinformować klienta o tym fakcie, powodach oraz wyznaczyć termin, w którym zostanie udzielona odpowiedź, ale nie dłużej niż 60 dni. Jeśli na reklamację nie ma żadnego odzewu (ani pozytywnego, ani negatywnego), reklamacja jest uznawana za rozpatrzoną zgodnie z wolą poszkodowanego.
Może Cię zainteresować: Jak postępować ze skutkami wichur i nawałnic?
Kod rabatowy dla osób ubiegających się o odszkodowanie MG56C36A. Prosimy się nim posługiwać przy realizacji ubiegania się o odszkodowanie. Dziękujemy i rekomendujemy aby skorzystać z usługi.
Artykuł reklamowy