Korki w rejonie Kujawskiej. Trwają testy sygnalizacji świetlnej
fot. nadesłane
Zakorkowane wloty rond Kujawskiego i Bernardyńskiego to skutek testów: kalibracji I synchronizacji sygnalizacji świetlnej. Drogowcy podkreślają, że tego rodzaju prace można prowadzić tylko „pod ruchem”. Kierowcy skarżą się jednak – i obawiają, że sytuacja nie poprawi się po zakończeniu testów.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Testy sygnalizacji są częścią prac odbiorowych, kończących rozbudowę ul. Kujawskiej. – Dziś mogą pojawiać się jeszcze problemy (korki) na niektórych wlotach zarówno do ronda Kujawskiego jak i Bernardyńskiego. Cały czas pracują serwisanci, programiści i technicy nad ustawieniem poszczególnych relacji w obrębi obu rond – informuje Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Tłumaczy, że kalibrację urządzeń można prowadzić tylko „pod ruchem”. – Sygnalizacja musi się bowiem dopasować do natężeń na poszczególnych ulicach. Proszę pamiętać, ze sygnalizacja to nie tylko światła ale też pętle indukcyjne w nawierzchni, kamery i czujniki w torowisku. Wszystkie te elementy trzeba teraz ze sobą zsynchronizować – wskazuje.
Żal na problemy z komunikacją kierowcy wylewają w mediach społecznościowych. Nie brakuje głosów, że ruch na rondach odbywałby się płynnie, gdyby z sygnalizacji zrezygnowano.
– Zdjęcie już po porannym szczycie, a mimo tego ciężko było skręcić w prawo z Wojska Polskiego w Kujawską. Ok, na dole jeszcze zwężenie ale i tak mam wrażenie, że podczas remontu ruch był płynniejszy, niż po włączeniu świateł. Obym się mylił, ale na razie wygląda na to, że puszczenie w jednym poziomie ruchu samochodowego, tramwajowego i pieszego to był średni pomysł – napisał w czwartek (8 lipca) radny Paweł Bokiej.
– Ja pomysł z światłami ma każdym rondzie uważam za poroniony, dodatkowo rondo Kujawskie prosiło się o ruch na dwóch poziomach, ale wybrali wersję tańsza, która już na starcie nie spełnia oczekiwań mieszkańców – skomentował post jeden z internautów.
Przed rozpoczęciem inwestycji grupa kierowców i społeczników apelowała o budowę ronda dwupoziomowego. – Tramwaje powinny pokonywać rondo Kujawskie bezkolizyjnie, na poziomie -1. Ukształtowanie terenu jest wręcz idealne ku temu – argumentowali.
Rozbudowa ul. Kujawskiej rozpoczęła się w 2019 roku. W ramach inwestycji powstało nowe torowisko komunikujące tzw. górny taras Bydgoszczy z dolnym, druga jezdnia na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego, zmodernizowano oba ronda oraz drogi dojazdowe, zbudowano infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów.
Koszt inwestycji, łącznie z zakupem swingów Pesy do obsługi rozbudowanej sieci tramwajowej i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów, to ponad 370 mln złotych.
O rozbudowie sieci tramwajowej i propozycji budowy dwupoziomowego ronda czytaj także w archiwalnym materiale: tutaj.