Naprawa wiaduktów Warszawskich zakończona. Będzie zmiana w organizacji ruchu
fot. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Zakończyły się prace naprawcze na wiaduktach w ciągu ul. Fordońskiej. W nocy ze środy na czwartek (3 na 4 sierpnia) zostaną przeprowadzone pierwsze prace związane ze zmianą organizacji ruchu. Wprowadzenie nowej organizacji potrwa kilka dni.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Drastyczne zmiany w organizacji ruchu (zwężenie do jednego pasa, ograniczenie prędkości do 30 km/h) na obiektach wprowadzono w październiku 2020 r. w związku z skorodowaniem, odkrytym podczas przeglądu. Po montażu podpór (maj 2021 r.) przywrócono ruch oboma pasami, zachowano jednak ograniczenie prędkości. Już wówczas zapowiedziano, że konieczne będą dalsze prace naprawcze, które pozwolą przedłużyć funkcjonowanie mostów, ale ostatecznie nie obędzie się bez budowy nowej przeprawy.
Na razie zakończyły się naprawy, które mają zapewnić bezpieczne użytkowanie mostów przez kolejne dziesięć lat. – Wzmocniony obiekt pozwala na wprowadzenie nowej organizacji ruchu, ułatwiającej przejazd. Znikną tymczasowe bariery dzielące pasy ruchu, podniesiony zostanie limit prędkości – zapowiadają bydgoscy drogowcy.
Pierwsze prace związane ze zmianą organizacji ruchu na wiaduktach zostaną przeprowadzone w nocy z 3 na 4 sierpnia. Potrwają kilka dni. – Wykonawca prowadzić je będzie wyłącznie w godzinach nocnych, by zachować płynność ruchu. Podczas prac przejazd może być ograniczony do jednego pasa ruchu – czytamy na stronie Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
fot. ZDMiKP w Bydgoszczy
Docelowo dozwolona prędkość na obiektach zostanie podniesiona z 30 do 50 km/h (pojazdy ciężarowe do 40 km/h). Pojazdy ciężarowe i autobusy tak jak obecnie będą mogły poruszać się tylko prawym pasem ruchu; lewy pas pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 ton. Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas.Zlikwidowane zostaną plastikowe bariery na jezdni pomiędzy pasami ruchu. Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Po zakończeniu montażu podpór w 2021 r. drogowcy zapowiadali, że w 2022 r. zostanie rozpisany przetarg na wykonanie koncepcji projektowej dla rozbiórki i budowy nowych obiektów; dokumentacja projektowa dla tej inwestycji ma powstać do 2025 roku. Prace rozbiórkowe i budowlane miałyby zostać przeprowadzone w latach 2026–2029. Ich szacowany koszt to ok. 200 mln złotych.
– Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji – podkreślają drogowcy. W 2009 roku zakończył się wart 20 mln złotych remont obiektów, który zwiększył ich nośność z 20 do 40 ton. – Obejmował tzw. remont kapitalny przęseł wraz z wymianą dylatacji i izolacji oraz nawierzchni, a także przebudowę ze wzmocnieniem przęseł. Wykonane było również zabezpieczenie antykorozyjne podpór – tłumaczy rzecznik ZDMiKP Tomasz Okoński.
Na podstawie komunikatu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy