Podsumowanie tegorocznej akcji promocji czytelnictwa pt. Kolej na książkę czyli Pociąg do czytania 2021
fot. Anna Kopeć
Promocja czytelnictwa ma i będzie miała charakter ogólnopolski – z uwagi na wykorzystanie INTERNETU, strony www, i nowych mediów, portali społecznościowych do promocji i transmisji online.
Inne z kategorii
W towarzystwie muzycznym jest koncertowo [ZAPROSZENIE]
Projekt kampanii czytelnictwa Kolej na książkę ma zakręcony tytuł wpadający w ucho a kampania ma na tyle szeroki zasięg, po to aby każdy z tych walorów w różnych miejscach i otoczeniu społecznym mógł się przebić - tytuł akcji kusi i zachęca nie tylko hasłem opatrzonym adekwatnym logotypem, ale i ciekawą nowoczesną, przyjazną grafiką z dobrym odbiorem wizualnym.
Wszystkie walory jakie powinna spełniać dobra promocja (i reklama) zostały w niniejszym projekcie spełnione. Co gwarantowało przyciągnięcie uwagi potencjalnych odbiorców. Kampania promująca czytelnictwo przebiła się do bardzo szerokiego grona i na bazie dobrego hasła i "fajnej grafiki" oraz dobrze rozpisanej kampanii, udało się zbudować udaną promocję projektu.
Kampania społeczna „Kolej na książkę” realizowana była w formie mieszania trendów i form z różnorodnością, które w korelacji z integracją z grupami czytelniczymi na Facebooku czyteż inne profile społecznościowe.
Akcji odniosła sukces dzięki skoordynowanej, zwartej, spójnej i szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, zróżnicowanym i nowoczesnym kanałom dystrybucji, modnemu dziś designowi i nowoczesnym środkom wyrazu.
Na potrzeby realizacji i promocji projektu zbudowano: projekt identyfikacji i materiałów POS (ulotki, plakaty, potykacze, stronę internetową, profile internetowe dla mediów społecznościowych facebook i instagram
- mówi Magdalena Florek, prezes Fundacji Bezpieczny Świat.
Podobnie jak w roku ubiegłym na ogromnej ścianie naprzeciw dworca PKP Bydgoszcz Główna, zawisł wielki , mający ponad 300m2 baner reklamowy promujący projekt, a na ulicach Bydgoszczy ukazała się promocja projektu na słupach reklamowych i deltach promocyjnych. Dzięki dobrej wizualizacji materiałów reklamowych przykuwały uwagę mijających nie tylko mijających je osób ale całej rzeszy pasażerów tego ważnego węzła przesiadkowego (linia tramwajowa, 5 linii autobusowych i Dworzec PKP Bydgoszcz Główna. Kilkadziesiąty tysięcy samych pasażerów kolejowych wyjeżdżajacych i przyjeżdąjących na dworzec ale też tych którzy tranzyem zawitali na perony bydgoskiego dworca - stanowiąc razem rzeszę nawet 100 tys. osób do których zapewne świadomie lub nieświadomie dotarła reklama promująca projekt.
Pomimo, że promocja czytelnictwa ma na celu oderwanie młodych czytelników od ekranów telefonów i komuterów to jednak duży nacisk romocyjny w obecnych czasach trzeba kłasć w miejscach, najczęściej odwiedzanych przez przyszłych otencjalnych czytelników. Na przeciw temu wyszedł profil główny kampanii Kolej na książkę – uzyskał niemal 20 tys. polubień, a promocja projektu trwa nieprzerwanie od ponad dwóch lat.
Poniżej obejrzeć można galerię zdjęć z kampanii społecznej, imprezy promocyjnej, film z akcji ambientowej Książka i kawa oraz filmik z nagranymi rozmowami z czytelnikami.
Film z akcji ambientowej Książka i kawa dobra zabawa.
- dodaje rezes Fundacji.
Jesienią udało się kolejno zrealizować nie tylko kampanie outdorową ale też zaplanowane akcje typu event/ambient z których powstał film promujący projekt i podsumowujący kampanię.
Poniżej obejrzeć film podsumowujący kampanię Kolej na książkę 2021
Fundacja Bezieczny Świat chce iść "za ciosem". Korzystając z dotychczasowych doświadczeń jeszcze bardziej rozszerzyli akcje romocyjne. Poniżej czytanie fragmentów znanych książek.
Nowa promocja jaką udało nam się wdrożyć w kampanii w 2021 roku – to ogólnopolska kampania outdoorowa, kampania w radiu oraz bardzo szeroka kampania internetowa zasobów projektowych a idea kampanii przyniosła jeszcze lepsze wyniki niż w zeszłym roku, a wszystkie aspekty promocji projektu wprzęgnięte zostały w akcje reklamową w internecie i podpięte zostały do strony internetowej, oraz profili społecznościowych projektu w mediach społecznościowych i na kanale YouTube.
- zrelacjonowała Magdalena Florek.
Organizator: Fundacja Bezpieczny Świat
#Kampania społeczna
#Promocja czytelnictwa
#Instytut Książki