Kultura 22 mar 2022 | mk
Wiosna w Towarzystwie Muzycznym: wieczory z ariami, muzyką kameralną i pasyjną [ZAPOWIEDŹ]

fot. ilustracyjna, Towarzystwo Muzyczne im IJ Paderewskiego w Bydgoszczy, Facebook

W marcu Towarzystwo Muzyczne im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza na trzy wieczory muzyczne; 6 kwietnia natomiast odbędzie się „Koncert pasyjny”. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

W środę (23 marca) w sali koncertowej Towarzystwa Muzycznego im. I. J.Paderewskiego (ul. Skargi 7) o godz. 17.00 odbędzie się „Wieczór arii operowych”. Zaśpiewają studenci Koła Artystyczno-Naukowego Wokalistów Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W programie:

Justyna Droszcz

A. Mozart - rec. i aria Zuzanny „Giunse alfin… Deh vieni” z IV aktu opery „Wesele Figara”

Przy fortepianie: dr T. Gumiela

Katarzyna Wardak

A. Mozart - aria Królowej Nocy „Der Hölle Rache” z II aktu opery „Czarodziejski Flet”

Paula Jurkowska

  • Saint-Saens -  aria Dalili „Mon coeur s’ouvre a ta voix” z II aktu op. „Samson i Dalila”
  • Verdi -  Aria Feneny „Oh, dischiuso e il firmamento” z IV aktu opery „Nabucco”

Przy fortepianie: dr T. Gumiela

Klaudia Kalinecka

  • Puccini -  aria Liu „Signore, ascolta...” z I aktu opery „Turandot”
  • W. Gluck – Melodia Eurydyki „Son tutta duolo” z opery „Orfeusz i Eurydyka”

Przy fortepianie: dr T. Gumiela

Julian Iwański

  • A. Mozart - recytatyw i aria Figara „Bravo signior padrone/Se voul ballare” z I aktu opery „Wesele Figara”
  • St. Moniuszko - Pieśń Stanisława „Nakaż, niech ożywcze słonko” z opery „Verbum nobile”

Przy fortepianie: wykł. R. Zaworski

Karolina Maszkowska

Marco Antonio Cesti - „Intorno all' idol mio” z opery „Orontea”

Przy fortepianie: dr T. Gumiela

Sylwia Łucjanek

A. Mozart - aria Cherubina „Voi che sapete” z II aktu opery „Wesele Figara”

Przemysław Liszczak

  • B. Bononcini - aria Ernesta „Per la gloria d’adorarvi” z I aktu opery „Griselda”
  • Mingheng Du
  • Puccini - aria Manon „In quelle trine morbide” z II aktu opery „Manon Lescaux”

Na czwartek ( 24 marca 2022) na godz. 15.30  zaplanowano „Wieczór kameralny”.

Wystąpią:

Julia Jaskot/skrzypce

Maria Wezner/fortepian

  • A. Mozart - Sonata na fortepian i skrzypce G-dur KV 301: I Allegro con spirito, II Allegro
  • Prokofiew (arr. D. Grjunes) – „Romeo i Julia” - cz. I „Kapuleti i Montecchi”

Przygotowanie: dr Aldona Cisewska

Aleksandra Nowak/wiolonczela

Kacper Żaromski/fortepian

  • Ludwig van Beethoven – „Sonata na fortepian i wiolonczelę” A-dur op. 69 nr 3 - cz. I „Allegro ma non tanto”
  • Francis Poulenc – „Sonata na wiolonczelę i fortepian”: I Allegro - Tempo di marcia, II Cavatine

Przygotowanie: dr hab. Marcin Sikorski oraz as. Karalina Orsik

Aleksandra Gawęda/skrzypce

Maria Moliszewska/fortepian

  • L.v. Beethoven – „Sonata D-dur” op. 12 nr 1 cz. I
  • Bacewicz - Wybrane części z „Sonaty nr IV na skrzypce i fortepian” (cz. II, III, IV)

Przygotowanie: dr hab. Jacek Ropski oraz dr hab. Marcin Sikorski

Dominika Chodakowska/wiolonczela

Piotr Zuchowski/fortepian

  • Ludwig van Beethoven – „Sonata na wiolonczelę i fortepian” op.5 No. 2: Adagio sostenuto ed espressivo, Allegro molto piu tosto presto
  • Claude Debussy – „Sonata na wiolonczelę i fortepian d-moll”

Przygotowanie: dr hab. Marcin Sikorski

W piątek (25 marca) o godz. 17.00 rozpocznie się „Wieczór pieśni”:

Jana Dolgert/sopran

Karol Lewandowski/fortepian

  • „Ptaszki japońskie” Aleksandra Brejza, pieśń do słów A. Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej
  • „Lied der Mignon” pieśń z cyklu 4 Gesänge aus „Wilhelm Meister” do słów J. W. Goethe, op. 62 F. Schubert
  • „Otfn gronem bergele” pieśń z siedmiu pieśni jidysz do słów I. L. Pereca, op 13 (nr 5), M. Weinberg
  • Mignon III „So lasst mich sheinen” pieśń z cyklu Goethe-Lieder H. Wolf
  • „Quel galant m'est comparable” pieśń z cyklu 5 „Mélodies populaires grecques” M. Ravel

Alicja Bany/sopran

Dominik Franczuk/fortepian

  • Franz Schubert, „Der Schmetterling” op. 57 No. 1, D. 633
  • Hugo Wolf „Wie  lange schon war immer mein Verlangen” ze zbioru „Italienisches Liederbuch” nr.11
  • Maurice Ravel „Tout gai!” z cyklu „5 Mélodies populaires grecques”nr.5
  • Mieczysław Weinberg – „Ofn grinem bergele” z  cyklu „Jüdische Lieder" op.13 nr. 5
  • Sławomir Zamuszko „The cat” z cyklu „Nasha Shkhapa” nr.1

Oliwia Filipczak/sopran

Michalina Zasada/fortepian

  • Franciszek Schubert - pieśń „Die forelle" op.32 D550
  • Jerzy Bauer - pieśń „Pstrąg Pana Schuberta" ze zbioru „Trzy pieśni do słów Ludwika Jerzego Kerna"
  • Maurice Ravel - pieśń  IV „Chanson des cueilleuses de lentisques" ze zbioru „5 Melodies populaires grecques"
  • Hugo Wolf - pieśń „Auf ein altes Bild" nr 23 ze zbioru „Mörike Lieder"
  • Mieczysław Weinberg - pieśń VI z VII „Brief des Waisen - Leid", „Schluss" ze zbioru „Sieben Jiddische Lieder op.13" w języku jidysz

Przygotowanie: wykł. Ewa Leszczyńska oraz as. Michał Biel

Z kolei w środę (6 kwietnia) o godz. 17.00 odbędzie się „Koncert pasyjny” w wykonaniu studentów Koła Artystyczno-Naukowego Wokalistów Akademii Muzycznej im. Nowowiejskiego.

Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny; zostały dofinansowane je ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu„Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca i Miasta Bydgoszczy.

Mecenasi: SOLBET Sp. z o.o., Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy, QARTIS S.A.,
VauPe sp. z o.o., Cukiernia Sowa sp. j. ALSTAL Grupa Budowlana sp. z o.o. sp. k.

mk Autor