AKTUALNE 21 lut 2021 | Redaktor
Nowe, stylowe  szyldy reklamowe wizytówką Bydgoszczy

fot. UMB

Przestrzeń reklamowa to ważny element kształtowania przestrzeni publicznej. Stylowe szyldy mają być wizytówką Bydgoszczy. Projekt estetycznych reklam „szyldownik”, czyli katalog dobrych praktyk reklamowych to efekt pracy dyplomowej inż. Moniki Czapiewskiej, absolwentki wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego.

- Reklama powinna być biżuterią dla miasta, elementem, który zdobi, a nie szpeci. Bardzo mnie cieszy, że młodzi ludzie widzą potrzebę zmian – mówił w piątek (19 lutego) Marek Iwiński, Plastyk Miasta.

Studentka Wzornictwa zaprojektowała nowe szyldy dla wybranych lokali. Krzykliwe i agresywne reklamy, kolorowe kartki w świetle witryn zostały zamienione stonowanymi  szyldami, które są spójne z całą fasadą budynku. Każdy z nich został zaprojektowany w innej stylistyce – szyld ręcznie malowany na metalowej tablicy, neonowa reklama i elegancki szyld z metaloplastyki inspirowany grafiką z lat 30. poprzedniego stulecia.

- Moja praca dyplomowa jest odpowiedzią na wszechobecny chaos reklamowy, który wpływa nie tylko na estetykę ulic naszego miasta, ale też na jakość życia mieszkańców. Z tego względu przeprowadziłam metamorfozę trzech wybranych lokali rzemieślniczych na ulicy Pomorskiej w Bydgoszczy – mówiła projektantka Monika Czapiewska.

fot. UMB
- Chodziło o to, żeby pokazać, że rzeczy skromne, dobrze zaprojektowane, działają zdecydowanie lepiej niż reklama krzycząca, agresywna, kolorowa. Nie tędy droga - czasem mniej znaczy więcej. Myślę, że ta praca dyplomowa była ogromnym krokiem w stronę budowania świadomości mieszkańców – mówiła dr Ewa Raczyńska-Mąkowska z Katedry Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

fot. UMB

Nowe szyldy nawiązują do usług pełnionych w danym lokalu, ale przede wszystkim są też jego ozdobą. 

- Estetyka lokali to także estetyka miejsca, w którym prowadzona jest działalność. Myślę, że w interesie każdego przedsiębiorcy powinna być chęć jej poprawy. Ładne miejsce przyciąga klientów, staje się reprezentacyjne, a co za tym idzie – również bardziej wiarygodne – przekonywał plastyk i zachęcał do zapoznania się z szyldownikiem.

Czytaj także Park Kulturowy Stare Miasto. Mają zniknąć budka z kebebami i kostka betonowa

źródło: UMB

 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor