Bydgoszcz 1 lut 2021 | kd
Gotowski i Mosty Łódź wydali oświadczenie w sprawie mostu Uniwersyteckiego

fot. KD

ZDMiKP wydał w piątek (29 stycznia) decyzję o natychmiastowym zamknięciu przejazdu przez most Uniwersytecki. Prezes firmy Gotowski oraz Mosty Łódź, którzy byli wykonawcami budowy wydali w tej sprawie oświadczenie.

Roboty były wykonywane zgodnie z dostarczonym przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej projektem, prowadzone i odebrane przez nadzór ZDMiKP - czytamy w oświadczeniu.

Czytaj też: Most Uniwersytecki zamknięty! Wykryto poważną awarię

Podczas konferencji prasowej ZDMiKP stwierdził, że błędy musiały powstać w ramach prac projektowych lub wykonawczych, zrzucając z siebie winę za błędnie wykonany odbiór techniczny.

Teraz budowniczowie mostu uniwersyteckiego odrzucają wszelkie zarzuty, twierdząc że wykonali wszystko według zatwierdzonej przez ZDMiKP dokumentacji projektowej.

Czytaj też: Radni Róg i Szabelska: Czekamy na odważne decyzje prezydenta. Czas już na zmiany personalne [VIDEO]

 

Poniżej całość oświadczenia wykonaców budowy:

W związku z decyzją Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
z dn. 29 stycznia 2021 r. o czasowym zamknięciu Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, budowniczy Trasy Uniwersyteckiej w tym mostu M2 (most stalowy nad Brdą) składają oświadczenie:

 W 2010 roku w ramach postępowania przetargowego (dwuetapowego - postępowania rozdzielono na osobne postępowania dla zaprojektuj i dla wybuduj), organizowanego przez ZDMiKP w Bydgoszczy, konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A., Spółka Gotowski BKiP Sp. z o.o. oraz PBDiM Kobylarnia Sp. z o.o. zajęło pierwsze miejsce i w wyniku tego podpisało umowę na realizację części budowlanej inwestycji.

Biurem projektowym Trasy Uniwersyteckiej jest Transprojekt Gdańsk, a projektantem mgr inż. Tadeusz Stefanowski.

Prace budowlane były realizowane od 2010 r. do grudnia 2013 r. Należy zwrócić uwagę na fakt, że roboty zostały wykonywane zgodnie z dostarczonym przez Zarząd Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej projektem, prowadzone i odebrane przez nadzór ZDMiKP.

Przed odbiorem końcowym budowy niezależny zespół badawczy, złożony ze specjalistów badających tego typu obiekty z Politechniki Świętokrzyskiej oraz Akredytowanego Laboratorium Badawczego Aspekt Sp. z o.o. dokonał próbnego obciążenia obiektu: statecznego i dynamicznego. We wnioskach końcowych czytamy:

 „Biorąc pod uwagę pozytywne wyniki próbnego obciążenia statycznego oraz dynamicznego mostu nurtowego M2 przez Brdę, zlokalizowanego w Bydgoszczy oraz stan jego konstrukcji przed i po badaniach stwierdza się, iż nośność obiektu odpowiada klasie „A” wg normy PN-85/S-10030 (samochody o masie całkowitej do 50 ton). Wnioskuje się o oddanie obiektu do eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem.”.

 Na podkreślenie zasługuje, że ekstremalne obciążenia, jakim został poddany most podczas prób, nie zdarzą się w całej historii eksploatacji obiektu.

 Następnie dokonano odbioru końcowego, obiekt został Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przekazany do eksploatacji.

Ponadto, w pięcioletnim okresie gwarancji odbywały się cykliczne przeglądy mostu, które zakończyły się odbiorem pogwarancyjnym w 2018 r.

Tym samym, w przeprowadzonych do tej pory ekspertyzach, ani podczas przeglądów nie stwierdzono, żadnych błędów na etapie budowy obiektu.

 Łódź, Bydgoszcz 31.01.2021

 

 

Inf. gotowski.pl

 

 

kd Autor