Gotowski i Mosty Łódź wydali oświadczenie w sprawie mostu Uniwersyteckiego
fot. KD
ZDMiKP wydał w piątek (29 stycznia) decyzję o natychmiastowym zamknięciu przejazdu przez most Uniwersytecki. Prezes firmy Gotowski oraz Mosty Łódź, którzy byli wykonawcami budowy wydali w tej sprawie oświadczenie.
Inne z kategorii
Bydgoszcz na piątkę i jest wśród najlepszych
Roboty były wykonywane zgodnie z dostarczonym przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej projektem, prowadzone i odebrane przez nadzór ZDMiKP - czytamy w oświadczeniu.
Czytaj też: Most Uniwersytecki zamknięty! Wykryto poważną awarię
Podczas konferencji prasowej ZDMiKP stwierdził, że błędy musiały powstać w ramach prac projektowych lub wykonawczych, zrzucając z siebie winę za błędnie wykonany odbiór techniczny.
Teraz budowniczowie mostu uniwersyteckiego odrzucają wszelkie zarzuty, twierdząc że wykonali wszystko według zatwierdzonej przez ZDMiKP dokumentacji projektowej.
Czytaj też: Radni Róg i Szabelska: Czekamy na odważne decyzje prezydenta. Czas już na zmiany personalne [VIDEO]
Poniżej całość oświadczenia wykonaców budowy:
W związku z decyzją Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
z dn. 29 stycznia 2021 r. o czasowym zamknięciu Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, budowniczy Trasy Uniwersyteckiej w tym mostu M2 (most stalowy nad Brdą) składają oświadczenie:W 2010 roku w ramach postępowania przetargowego (dwuetapowego - postępowania rozdzielono na osobne postępowania dla zaprojektuj i dla wybuduj), organizowanego przez ZDMiKP w Bydgoszczy, konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A., Spółka Gotowski BKiP Sp. z o.o. oraz PBDiM Kobylarnia Sp. z o.o. zajęło pierwsze miejsce i w wyniku tego podpisało umowę na realizację części budowlanej inwestycji.
Biurem projektowym Trasy Uniwersyteckiej jest Transprojekt Gdańsk, a projektantem mgr inż. Tadeusz Stefanowski.
Prace budowlane były realizowane od 2010 r. do grudnia 2013 r. Należy zwrócić uwagę na fakt, że roboty zostały wykonywane zgodnie z dostarczonym przez Zarząd Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej projektem, prowadzone i odebrane przez nadzór ZDMiKP.Przed odbiorem końcowym budowy niezależny zespół badawczy, złożony ze specjalistów badających tego typu obiekty z Politechniki Świętokrzyskiej oraz Akredytowanego Laboratorium Badawczego Aspekt Sp. z o.o. dokonał próbnego obciążenia obiektu: statecznego i dynamicznego. We wnioskach końcowych czytamy:
„Biorąc pod uwagę pozytywne wyniki próbnego obciążenia statycznego oraz dynamicznego mostu nurtowego M2 przez Brdę, zlokalizowanego w Bydgoszczy oraz stan jego konstrukcji przed i po badaniach stwierdza się, iż nośność obiektu odpowiada klasie „A” wg normy PN-85/S-10030 (samochody o masie całkowitej do 50 ton). Wnioskuje się o oddanie obiektu do eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem.”.
Na podkreślenie zasługuje, że ekstremalne obciążenia, jakim został poddany most podczas prób, nie zdarzą się w całej historii eksploatacji obiektu.
Następnie dokonano odbioru końcowego, obiekt został Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przekazany do eksploatacji.
Ponadto, w pięcioletnim okresie gwarancji odbywały się cykliczne przeglądy mostu, które zakończyły się odbiorem pogwarancyjnym w 2018 r.
Tym samym, w przeprowadzonych do tej pory ekspertyzach, ani podczas przeglądów nie stwierdzono, żadnych błędów na etapie budowy obiektu.
Łódź, Bydgoszcz 31.01.2021
Inf. gotowski.pl