Budowa S10 Bydgoszcz–Toruń z zielonym światłem. Sąd utrzymał decyzję GDOŚ
10, widok na DK10 z węzła Bydgoszcz Południe, mat. GDDKiA, oddział w Bydgoszczy
– Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie utrzymał w mocy (odrzucając skargi NGO) decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie określającą środowiskowe uwarunkowania dla budowy drogi S10 Bydgoszcz – Toruń – poinformował w środę (6 kwietnia) minister Łukasz Schreiber. – To kolejny ważny krok do budowy ponad 50-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej łączącej największe miasta województwa kujawsko-pomorskiego – dodał.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Cała inwestycja na trasie Bydgoszcz – Toruń została podzielona na cztery odcinki: Bydgoszcz Południe – Emilianowo, Solec Kujawski – Toruń Zachód, Emilianowo – Solec Kujawski, Toruń Zachód – Toruń Południe. W tym roku bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w drodze przetargów wybrał wykonawców każdego z nich.
Realizacja tej inwestycji ma pozwolić przenieść ruch z obciążonej drogi krajowej nr 10 na nowoczesną, bezpieczną drogę szybkiego ruchu, poprawić dojazd z Bydgoszczy do autostrady A1, a z Torunia do portu lotniczego w Bydgoszczy i drogi ekspresowej S5.
Według harmonogramu budowa powinna zakończyć się w 2026 roku. – Inwestycja w całości zostanie sfinansowana z Program Budowy Dróg Krajowych (dzięki decyzji Rady Ministrów z czerwca 2020 roku budowa drogi została wpisana na priorytetową listę). W planach jest budowa całej S10 od Szczecina do obwodnicy Warszawy – przekazał Łukasz Schreiber.