Rondo turbinowe na Szubińskiej. Prace dobiegają końca
fot. ZDMiKP
Budowa ronda turbinowego na przedłużeniu ul. Szubińskiej – między Bydgoszczą a Białymi Błotami – dobiega końca. Inwestycja ma zagwarantować płynność ruchu oraz bezpieczeństwo. Równocześnie budowano drogę dojazdową w kierunku osiedla Miedzyń.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
23 lipca 2019 roku rozpoczęła się budowa ronda turbinowego na połączeniu trasy wojewódzkiej nr 223 (przedłużenie ul. Szubińskiej) i drogi gminnej w kierunku osiedla Miedzyń. W tym miesiącu, po ponad roku prac, planowany jest odbiór inwestycji.
Na drodze wojewódzkiej nr 223 wytyczono dwa pasy ruchu przeznaczone m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Wykonana została także łącznica pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo pojazdom skręcającym z Bydgoszczy w prawo.
fot. ZDMiKP
Nowe rondo ma charakter turbinowego. Potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się, co ma gwarantować płynność ruchu oraz bezpieczeństwo. – Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy – później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie – wyjaśniają bydgoscy drogowcy.
Odmieniona ulica Szubińska
W ostatnich latach miasto zleciło kilka prac przy ul. Szybińskiej. – W ubiegłym roku zakończyło się doświetlanie przejść bez sygnalizacji. Wcześniej odnowiliśmy nawierzchnię, wprowadziliśmy ograniczenia tonażowe, wybudowaliśmy miejsce do ważenia tirów, drogę rowerową oraz zmodernizowaliśmy pętlę autobusową i część chodników – wymienia ZDMiKS. Na poprawę bezpieczeństwa na tej ulicy miasto przeznaczyło kilkanaście milionów złotych.
fot. ZDMiKP
W tym roku ul. Szubińska także przeszła szereg zmian – powstała nowa zatoka autobusowa oraz dobudowano pas ruchu i chodniki na odcinku pomiędzy Piękną i Castoramą (w ramach budowy nowego dyskontu spożywczego).
Powiat bydgoski i gmina Białe Błota
– Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Cieszę się, że zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i gminą Białe Błota. Dzięki temu w ramach jednej inwestycji powstają też drogi dojazdowe – zapewniał marszałek Piotr Całbecki.
Inwestycja warta 18,6 mln zł finansowana jest głównie ze środków samorządu województwa (13,7 mln zł). Część kosztów (4,8 mln zł) poniosła gmina Białe Błota.
źródło: ZDMiKP