Rondo turbinowe na Szubińskiej. Prace dobiegają końca
fot. ZDMiKP
Budowa ronda turbinowego na przedłużeniu ul. Szubińskiej – między Bydgoszczą a Białymi Błotami – dobiega końca. Inwestycja ma zagwarantować płynność ruchu oraz bezpieczeństwo. Równocześnie budowano drogę dojazdową w kierunku osiedla Miedzyń.
Inne z kategorii
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Pojedzie tramwaj na Babią Wieś. Poznaliśmy terminy
23 lipca 2019 roku rozpoczęła się budowa ronda turbinowego na połączeniu trasy wojewódzkiej nr 223 (przedłużenie ul. Szubińskiej) i drogi gminnej w kierunku osiedla Miedzyń. W tym miesiącu, po ponad roku prac, planowany jest odbiór inwestycji.
Na drodze wojewódzkiej nr 223 wytyczono dwa pasy ruchu przeznaczone m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Wykonana została także łącznica pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo pojazdom skręcającym z Bydgoszczy w prawo.
fot. ZDMiKP
Nowe rondo ma charakter turbinowego. Potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się, co ma gwarantować płynność ruchu oraz bezpieczeństwo. – Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy – później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie – wyjaśniają bydgoscy drogowcy.
Odmieniona ulica Szubińska
W ostatnich latach miasto zleciło kilka prac przy ul. Szybińskiej. – W ubiegłym roku zakończyło się doświetlanie przejść bez sygnalizacji. Wcześniej odnowiliśmy nawierzchnię, wprowadziliśmy ograniczenia tonażowe, wybudowaliśmy miejsce do ważenia tirów, drogę rowerową oraz zmodernizowaliśmy pętlę autobusową i część chodników – wymienia ZDMiKS. Na poprawę bezpieczeństwa na tej ulicy miasto przeznaczyło kilkanaście milionów złotych.
fot. ZDMiKP
W tym roku ul. Szubińska także przeszła szereg zmian – powstała nowa zatoka autobusowa oraz dobudowano pas ruchu i chodniki na odcinku pomiędzy Piękną i Castoramą (w ramach budowy nowego dyskontu spożywczego).
Powiat bydgoski i gmina Białe Błota
– Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch na tym newralgicznym skrzyżowaniu. Cieszę się, że zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i gminą Białe Błota. Dzięki temu w ramach jednej inwestycji powstają też drogi dojazdowe – zapewniał marszałek Piotr Całbecki.
Inwestycja warta 18,6 mln zł finansowana jest głównie ze środków samorządu województwa (13,7 mln zł). Część kosztów (4,8 mln zł) poniosła gmina Białe Błota.
źródło: ZDMiKP