Siedem firm chce zaprojektować i zbudować S10 Toruń Zachód – Toruń Południe
mat. GDDKiA, oddział w Bydgoszczy
Siedem ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na 12-kilometrowym odcinku od węzła Toruń Zachód do węzła Toruń Południe. Przyszły wykonawca zaprojektuje i zbuduje połączenie trzech pozostałych odcinków prowadzących z Bydgoszczy z autostradą A1.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej o długości 11,86 kilometra między węzłem Toruń Zachód a węzłem autostradowym Toruń Południe.
W wyniku inwestycji powstaną dwa zupełnie nowe węzły. Pierwszy to Toruń Podgórz w miejscu obecnego wiaduktu będącego przedłużeniem ul. Drzymały, prowadzącej na poligon wojskowy. Drugi to węzeł Toruń Czerniewice, który ułatwi kierowcom wjazd na S10 oraz autostradę A1 z drogi krajowej nr 91 (ul. Łódzka). Droga będzie przebiegać w znacznej mierze po śladzie rezerwy pozostawionej w trakcie budowy jednojezdniowej drogi ekspresowej S10 (południowa obwodnica Torunia), powstałej w 2006 roku.
Najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 300 633 994,70 zł, złożyło konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner). Z kolei najdroższą ofertę, na kwotę 377 548 964,94 zł, złożyło konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 406 904 455,34 złotych. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie inwestorskim.
S10 Toruń Zachód – Toruń Południe to trzeci odcinek, dla którego GDDKiA poznała oferty. 27 sierpnia otwarto oferty dla S10 na odcinku Bydgoszcz Południe – Emilianowo wraz z rozbudową DK25, a 3 września dla odcinka S10 Solec – Toruń Zachód.
Cała inwestycja na trasie Bydgoszcz – Toruń została podzielona na cztery odcinki: Bydgoszcz Południe – Emilianowo, Solec Kujawski – Toruń Zachód, Emilianowo – Solec Kujawski, Toruń Zachód – Toruń Południe, dla których toczą się oddzielne postępowania.
Realizacja inwestycji ma pozwolić przenieść ruch z obciążonej drogi krajowej nr 10 na nowoczesną, bezpieczną drogę szybkiego rochu, poprawić dojazd z Bydgoszczy do autostrady A1, a z Torunia do portu lotniczego w Bydgoszczy i drogi ekspresowej S5. Ma zostać zrealizowana do 2026 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Bydgoszczy, zmiany - red.