Styl życia Dzisiaj 12:00 | Redaktor
PZU apeluje: Mistrzu, zwolnij! Nowa kampania przeciwko drogowym piratom

fot. screen z filmu

PZU wznawia walkę z piratami drogowymi, prezentując nową kampanię „Mistrzu, zwolnij”. Choć liczba wypadków na polskich drogach spada, problem nadmiernej prędkości wciąż pozostaje groźny.

Dekadę po ogromnym sukcesie kampanii „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” PZU wprowadza nową akcję społeczną „Mistrzu, zwolnij”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Jak wskazują statystyki, zagrożenie nadal jest poważne: w ubiegłym roku zginęło blisko 1 900 osób. Partnerem nowej inicjatywy jest polska Policja.

Przyczyny i piętno wypadków

W ciągu ostatnich 10 lat na polskich drogach zginęło około 25 000 osób. Tylko w 2024 roku odnotowano ponad 21 000 wypadków drogowych i prawie 2,4 miliona przekroczeń prędkości. Choć liczby te zaczynają się zmniejszać, problem pozostaje aktualny, a wielu kierowców nadal zbyt ryzykownie ocenia swoje umiejętności za kierownicą.

Działania i inicjatywy

Kampania „Mistrzu, zwolnij” obejmuje szerokie działania – od emisji spotów w reżyserii Jana Komasy po dystrybucję milionów naklejek z apelami o rozwagę. Również na drogach pojawią się safety cary oraz specjalne billboardy przypominające kierowcom o niebezpieczeństwie, jakie niesie nadmierna prędkość.

Prewencja kluczem do sukcesu

Agnieszka Żebrowska z PZU podkreśla, że każda naklejka z symbolem kampanii to nie tylko prośba, ale i deklaracja, że kierowca dba o bezpieczeństwo. Celem jest wzbudzenie refleksji nad odpowiedzialnym zachowaniem i zaangażowanie odbiorców kampanii w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

Inicjatywa PZU potrwa do końca miesiąca i ma na celu nie tylko edukację, ale również inspirowanie kierowców do zmiany postaw na drodze. Kampania wiąże się z nadzieją, że jeszcze większa świadomość pozwoli zredukować liczbę wypadków i uratować życie niejednego uczestnika ruchu drogowego.

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor
-->