Utrudnienia na Kapuściskach. Trwa rozbiórka torowiska [ZDJĘCIA]
Prace na ul. Wojska Polskiego/fot. Anna Kopeć
Na Kapuściskach rozpoczęła się budowa pętli tramwajowej i wymiana torowiska na ul. Wojska Polskiego. Pojawiły się kłopoty z dojazdem m.in. do Biura Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi, Wydziału Świadczeń Rodzinnych i Energetyka Miejskiego.
Inne z kategorii
Monika Kasprzyk będzie nowym dyrektorem szpitala miejskiego w Bydgoszczy
Mieszkańcy Szwederowa skorzystają z inwestycji za 800 tysięcy złotych
fot. Anna Kopeć
Ruch tramwajowy na odcinku od węzła Szarych Szeregów do pętli zlokalizowanej przy ul. Chemicznej został wstrzymany. Tramwaje linii nr 7 kierowane są do pętli Glinki, a linii nr 8 do pętli Wyżyny. Komunikację na wyłączonym odcinku zapewnia linia autobusowa nr 61 oraz autobusowa linia zastępcza relacji Kapuściska – Szarych Szeregów - Kapuściska. Zmieniła się również lokalizacja przystanków autobusowych w obrębie modernizowanej pętli. UWAGA! Przystanek początkowo-końcowy dla linii nr 73 przeniesiony na północną jezdnię ul. Wojska Polskiego - informuje ratusz.
Prace są prowadzone etapami. Obecnie wykonawca prowadzi szereg prac przy przebudowie uzbrojenia podziemnego. Jednocześnie rozbierane jest stare torowisko. Kierowcy powinni liczyć się ze zwężeniami jezdni. Wyłączona z użytkowania jest część chodników.
Urząd Miasta informuje też, że zakres inwestycji obejmuje przebudowę pętli i odcinka torowiska od ul. Baczyńskiego do ul. Chemicznej. Częścią zadania jest też budowa ronda u zbiegu ulic Wojska Polskiego i Chemicznej. Zupełnie zmieni się wygląd pętli autobusowo-tramwajowej na której wydzielone zostaną trzy tory do zawracania oraz miejsce do postoju autobusów. Dzięki temu nie będą już blokowały pasa ruchu. Poprawi się bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych. Dzięki remontowi zostanie przebudowana sieć trakcyjna, a zwrotnice zostaną wyposażone w system sterowania radiowego. Proces przekładania zwrotnic będzie się odbywał automatycznie na podstawie sygnału wysyłanego z tramwaju do sterownika, po czym w zależności od trasy tramwaju, będzie następowała zmiana przełożenia zwrotnicy we właściwym kierunku na odpowiedni rozjazd. Koszt prac budowlanych i projektowych to ponad 19 mln zł. Kolejne blisko 40 milionów to koszt zakupu 6 niskopodłogowych Swingów. Wszystkie kursują już po Bydgoszczy. Zakończenie prac planowane jest na koniec wakacji.
Źródło: Urząd Miasta Bydgoszczy
fot. Anna Kopeć