Utrudnienia na Kapuściskach. Trwa rozbiórka torowiska [ZDJĘCIA]
![Utrudnienia na Kapuściskach. Trwa rozbiórka torowiska [ZDJĘCIA]](/photo/article/w770/3352.jpg)
Prace na ul. Wojska Polskiego/fot. Anna Kopeć
Na Kapuściskach rozpoczęła się budowa pętli tramwajowej i wymiana torowiska na ul. Wojska Polskiego. Pojawiły się kłopoty z dojazdem m.in. do Biura Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi, Wydziału Świadczeń Rodzinnych i Energetyka Miejskiego.
Inne z kategorii
Bydgoszcz zamawia kompleksową koncepcję rewitalizacji Kanału Bydgoskiego
Słynne tężnie ponownie zachwycają odwiedzających
fot. Anna Kopeć
Ruch tramwajowy na odcinku od węzła Szarych Szeregów do pętli zlokalizowanej przy ul. Chemicznej został wstrzymany. Tramwaje linii nr 7 kierowane są do pętli Glinki, a linii nr 8 do pętli Wyżyny. Komunikację na wyłączonym odcinku zapewnia linia autobusowa nr 61 oraz autobusowa linia zastępcza relacji Kapuściska – Szarych Szeregów - Kapuściska. Zmieniła się również lokalizacja przystanków autobusowych w obrębie modernizowanej pętli. UWAGA! Przystanek początkowo-końcowy dla linii nr 73 przeniesiony na północną jezdnię ul. Wojska Polskiego - informuje ratusz.
Prace są prowadzone etapami. Obecnie wykonawca prowadzi szereg prac przy przebudowie uzbrojenia podziemnego. Jednocześnie rozbierane jest stare torowisko. Kierowcy powinni liczyć się ze zwężeniami jezdni. Wyłączona z użytkowania jest część chodników.
Urząd Miasta informuje też, że zakres inwestycji obejmuje przebudowę pętli i odcinka torowiska od ul. Baczyńskiego do ul. Chemicznej. Częścią zadania jest też budowa ronda u zbiegu ulic Wojska Polskiego i Chemicznej. Zupełnie zmieni się wygląd pętli autobusowo-tramwajowej na której wydzielone zostaną trzy tory do zawracania oraz miejsce do postoju autobusów. Dzięki temu nie będą już blokowały pasa ruchu. Poprawi się bezpieczeństwo kierowców, rowerzystów i pieszych. Dzięki remontowi zostanie przebudowana sieć trakcyjna, a zwrotnice zostaną wyposażone w system sterowania radiowego. Proces przekładania zwrotnic będzie się odbywał automatycznie na podstawie sygnału wysyłanego z tramwaju do sterownika, po czym w zależności od trasy tramwaju, będzie następowała zmiana przełożenia zwrotnicy we właściwym kierunku na odpowiedni rozjazd. Koszt prac budowlanych i projektowych to ponad 19 mln zł. Kolejne blisko 40 milionów to koszt zakupu 6 niskopodłogowych Swingów. Wszystkie kursują już po Bydgoszczy. Zakończenie prac planowane jest na koniec wakacji.
Źródło: Urząd Miasta Bydgoszczy
fot. Anna Kopeć