Trwa wymiana nawierzchni na mostach „Solidarności” i św. Antoniego z Padwy
fot. Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Blisko 400 tys. złotych pochłoną roboty na dwóch bydgoskich przeprawach – drogowcy wymieniają warstwę ścieralną nawierzchni i odtwarzają oznakowanie poziome mostu „Solidarności” i mostu św. Antoniego.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
– Roboty związane z frezowaniem są prowadzone połówkowo. Na terenie prac wprowadzone zostały zwężenia i ograniczenia prędkości – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Uszczelniane są też styki między nawierzchnią a krawężnikami i dyletacjami. Remont realizuje firma Strabag.
Mosty „Solidarności" w ciągu ul. Focha to zespół sześciu obiektów (czterech drogowych i dwóch tramwajowych) nad Brdą i Młynówką. Konstrukcja południowych mostów pochodzi z 1955 roku. Wówczas w osi jezdni znajdowało się także torowisko tramwajowe. Mosty tramwajowe i w ciągu jezdni północnej powstały w latach 1977–82.
Most św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku został zbudowany w 2002 roku. Była jednym z pierwszych elementów budowy węzła zachodniego. Spina brzegi Kanału Bydgoskiego i pozwolił wyprowadzić ruch z ul. Grunwaldzkiej na nowe rondo gen. Maczka. Wraz z mostem zbudowano również nowy wiadukt kolejowy nad ul. Grunwaldzką (północny). Budowa sąsiedniego mostu od ronda gen. Maczka w stronę centrum jako ostatni etap budowy węzła zachodniego realizowano w latach 2014–15.
Na podstawie komunikatu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej