Minister mimowolnie promuje klasykę. Reklama Dębogóry hitem w sieci

fot. Facebook
Nowa reklama Wydawnictwa Dębogóra z udziałem minister Barbary Nowackiej robi furorę. W przewrotny sposób przedstawia osobę odpowiedzialną za wyrzucanie klasycznych dzieł z kanonu lektur jako… promotorkę trylogii Breviarium kanonu kultury.
Inne z kategorii
Muzyczna uczta w Bydgoszczy - Festiwal Paderewskiego już wkrótce
Bydgoszcz świętuje dożynki wojewódzkie: Gwiazdy, wyróżnienia i tradycja
Ironia, która trafia w punkt
Na ekranie pojawia się minister Barbara Nowacka. W białej sukni, z uśmiechem, mówi o tym, że w szkołach sytuacja z kulturą klasyczną jest coraz gorsza. I że na ratunek przychodzi „Breviarium kanonu kultury”. To trzytomowe dzieło opracowane przez Pawła Milcarka, które zaprasza do codziennej podróży po dziedzictwie Europy łacińskiej.
Reklama jest przewrotna: osoba uchodząca za przeciwniczkę tradycji staje się nieoczekiwanie jej ambasadorką. Ironia podkreślona została wątkiem „przysięgi na tęczową flagę”, a całość kończy się kadrem z pięknie wydanymi tomami.
Breviarium – codzienna dawka klasyki
Breviarium kanonu kultury to projekt, który układa wielkie teksty cywilizacji łacińskiej w formie codziennej lektury.
-
Decorum – wybór arcydzieł literatury: od Homera i Wergiliusza po Dantego i Bogurodzicę.
-
Honeste vivere – przewodnik po etyce, od Platona po św. Augustyna.
-
Sapientia – najnowszy, ponad 1300-stronicowy tom filozoficzny, który dopełnia całości.
Książki wydano w eleganckiej oprawie, z barwionymi brzegami i tasiemkami do zaznaczania. Cena kompletu to ok. 500 zł, ale to inwestycja na lata – codzienna dawka kultury, której próżno szukać w dzisiejszej szkole.
Lekcja z reklamy
Reklama Dębogóry pokazuje, że nawet ci, którzy usuwają klasykę z programów nauczania, ostatecznie ją promują. Breviarium kanonu kultury to propozycja dla tych, którzy chcą na własną rękę sięgnąć po fundamenty naszej cywilizacji.