Polski lewitujący pociąg pojedzie nawet 550 km na godz. Trwają testy
Polska firma Nevomo wykorzystując rozwiązania hybrydowe zamierza zrewolucjonizować polskie kolejnictwo. za sprawą magnetycznych poduszek i przy odpowiednio zmodernizowanych torach będzie można poruszać się z prędkością nawet 550 kilometrów na godzinę.
Inne z kategorii
Słoneczna Hiszpania. Polecimy z Bydgoszczy do Alicante
Wakacje na Cyprze z Bydgoszczy. Sprawdziliśmy ceny
Technologia lewitujacych pociągów zwana maglev jest znana od wielu lat choćby w Japonii. Dzięki elektromagnesom w pociągu i torze, na którym on jedzie, cała konstrukcja lewituje kilka centymetrów w powietrzu, a jednocześnie zachowuje możliwość przyspieszania i hamowania.
To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. System magrail może być następnie przekształcony w system próżniowy - hyperrail, poruszający się z max. prędkością do 1000 km na godz. na istniejących torach
- brzmi oświadczenie firmy Nevomo.
Polacy podpiszą umowę o współpracy z włoską firmą Rete Ferroviaria Italiana. Jesli wszystko przebiegnie pomyślnie to pierwszy magnetyczny pociąg na hybrydowych torach pojawi się w Bolonii San Donato.
Inf. Komputer Świat