Lustrowali DK 10 w miejscu śmiertelnych wypadków. W Przyłubiu będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h
fot. Policja
Policjanci bydgoskiego wydziału ruchu drogowego i wydziału dochodzeniowo-śledczego oraz przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy sprawdzali miejsca dwóch wypadków śmiertelnych w Przyłubiu, w których trzy osoby poniosły śmierć na miejscu, a dwie zostały ranne. Zadaniem komisji była ocena infrastruktury i oznakowania drogi.
Inne z kategorii
Bydgoscy funkcjonariusze zatrzymali 57 poszukiwanych osób
Pijany kierowca zatrzymany przez policję. I nie miał prawa jazdy
Standardową procedurą wdrażaną w przypadku zaistnienia zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym, jest lustracja miejsca wypadku przez służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na trasach.
Komisja, w skład której weszli policjanci Wydziału Ruchu Drogowego oraz Wydziału Dochodzeniowo- Śledczego Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy, a także przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy, spotkała się w miejscowości Przyłubie na drodze krajowej nr 10, na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 394, gdzie w dniach 23 i 29.11.2024 r., w dwóch wypadkach zginęły trzy osoby, a dwie zostały ranne.
Podczas lustracji sprawdzono stan techniczny pasa drogowego, a także oznakowanie trasy oceniając, czy do powstania wspomnianych zdarzeń przyczynić mogła się niewłaściwa infrastruktura drogowa. W kwestii tej nie stwierdzono nieprawidłowości, które mogłyby mieć wpływ na zaistnienie tragicznych w skutkach wypadków. Ich przyczyny dalej są ustalane w ramach prowadzonych w tych sprawach postępowań.
W czasie lustracji stwierdzono jednak, że aby ograniczyć liczbę wypadków w tym miejscu należy wprowadzić dodatkowe znakowanie ostrzegawcze. Biorąc pod uwagę liczbę ofiar, a także charakter zdarzeń (głównie zderzenia czołowe) policjanci ruchu drogowego bydgoskiej komendy miejskiej złożyli wniosek do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy o wprowadzenie zmian w projekcie stałej organizacji ruchu przez ustawienie znaku ostrzegawczego A-30 na podłożu fluorescencyjnym z tabliczką T-14b w konkretnych lokalizacjach. Ponadto z uwagi na to, że kierowcy w tym miejscu nie dostosowują prędkości do warunków panujących na drodze, mimo ograniczenia prędkości do 70 km/h i znaków ostrzegawczych A-15, funkcjonariusze złożyli również wniosek o ograniczenie prędkości w rejonie skrzyżowania do 50 km/h.
Źródło: Policja