Nie obsłużyła klientki bez maseczki. Sąd wydał wyrok
fot. Polsat News
Ekspedientka nie obsłużyła jednego z klientów, gdyż ten nie miał zakrytych nosa i ust. Sąd nakazał wypłacenie odszkodowania w wysokości 100 zł. Kobieta odwołała się od wyroku. Jest już nowa decyzja w tej sprawie.
Inne z kategorii
Pijany kierowca BMW staranował ludzi na chodniku. Makabra w Słupsku
Pociągiem za złotówkę - PKP robi prezent na dzień seniora
Sąd Rejonowy w Suwałkach uniewinnił ekspedientkę sklepu, która wcześniej była skazana na zapłatę 100 zł odszkodowania.
- Pani ekspedientka jest oczywiście niewinna, bo odpowiedzialności karnej podlega ten, kto zajmując się sprzedażą towaru, odmawia sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny. Czy w tym przypadku pani zrobiła to bez uzasadnionej przyczyny? Nie. Sama wyjaśniła, że ma świadomość panującej pandemii i konieczności noszenia w sklepie maseczek ochronnych. Dodatkowo, o obowiązku noszenia maseczek w sklepie decydował kierownik, któremu pani podlega służbowo - uzasadnił wyrok sędzia.
Przypomnijmy: Kobieta w lipcu odmówiła sprzedaży towaru klientce bez maseczki. Nieobsłużona klientka zgłosiła sprawę na policję, która wniosła do sądu wniosek o ukaranie ekspedientki grzywną w związku z wykroczeniem polegającym na nieuzasadnionej odmowie sprzedaży towaru konsumentowi. Sąd wymierzył karę grzywny w wysokości 100 zł Ponieważ poszkodowana w tej sprawie pracowniczka sklepu wniosła odwołanie, doszło do procesu.
źródło: Polsat News