Polska i Świat 16 wrz 2020 | Krzysztof Drozdowski
Nie obsłużyła klientki bez maseczki. Sąd wydał wyrok

fot. Polsat News

Ekspedientka nie obsłużyła jednego z klientów, gdyż ten nie miał zakrytych nosa i ust. Sąd nakazał wypłacenie odszkodowania w wysokości 100 zł. Kobieta odwołała się od wyroku. Jest już nowa decyzja w tej sprawie.

Sąd Rejonowy w Suwałkach uniewinnił ekspedientkę sklepu, która wcześniej była skazana na zapłatę 100 zł odszkodowania.

- Pani ekspedientka jest oczywiście niewinna, bo odpowiedzialności karnej podlega ten, kto zajmując się sprzedażą towaru, odmawia sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny. Czy w tym przypadku pani zrobiła to bez uzasadnionej przyczyny? Nie. Sama wyjaśniła, że ma świadomość panującej pandemii i konieczności noszenia w sklepie maseczek ochronnych. Dodatkowo, o obowiązku noszenia maseczek w sklepie decydował kierownik, któremu pani podlega służbowo - uzasadnił wyrok sędzia.

Przypomnijmy: Kobieta w lipcu odmówiła sprzedaży towaru klientce bez maseczki. Nieobsłużona klientka zgłosiła sprawę na policję, która wniosła do sądu wniosek o ukaranie ekspedientki grzywną w związku z wykroczeniem polegającym na nieuzasadnionej odmowie sprzedaży towaru konsumentowi. Sąd  wymierzył karę grzywny w wysokości 100 zł Ponieważ poszkodowana w tej sprawie pracowniczka sklepu wniosła odwołanie, doszło do procesu. 

źródło: Polsat News

 

Krzysztof Drozdowski

Krzysztof Drozdowski Autor

Publicysta, autor wielu książek historycznych.