Wydarzenia 8 maj 2017 | Redakcja
Ptasia i Pingwinowa z twardą nawierzchnią

Ulica Ptasia/ fot. Urząd Miasta Bydgoszczy

Zakończyła się przebudowa pierwszych ulic w ramach programu modernizacji dróg gruntowych. Na Osowej Górze twardą nawierzchnię zyskały Ptasia i Pingwinowa. Inwestycja kosztowała miasto blisko 1,7 miliona złotych.

Ptasia przebudowywana została na odcinku około 513 metrów. Łączy ona ulice Kruszyńską i Platynową. Mieszka przy niej około 200 osób. Wykonano pieszo-jezdnię o nawierzchni z kostki betonowej i zjazdy na posesje. Ponadto wyposażono ją w kanalizację deszczową i nowe oświetlenie. Skrzyżowania mają formę wyniesioną, co skłania do ostrożniejszej  jazdy. Powstały także miejsca postojowe. Teren przyległy zagospodarowano zielenią. Prace skoordynowano z budową przyłączy gazowych  do posesji. Inwestycja kosztowała 1,65 mln zł i jest objęta 8-letnią gwarancją.

Na Osowej Górze wkrótce zaczną się prace przy kolejnej ulicy. Podpisana została umowa na zaprojektowanie i przebudowę ulicy Gawroniej. W ciągu 3 lat miasto planuje przebudować łącznie 16 ulic, przy których mieszka około 3 tysięcy bydgoszczan. Mieszkańcy Osowej Góry będą też od 2019 roku korzystać z rozbudowanej do dwóch jezdni ul. Grunwaldzkiej.

Kończą się też prace przy przebudowie południowego odcinka ul. Siedleckiej wraz z ulicą Świekatowską. Trwają tam roboty wykończeniowe. Ta inwestycja jest warta 4,2 mln zł. Jednocześnie trwa procedura przetargowa zmierzająca do wyboru wykonawcy, który przebuduje północny odcinek ulicy Siedleckiej - od Chmielnej do Koronowskiej. Szacowana wartość tego zadania to około 5 mln zł.

Program przebudowy ulic z nawierzchnią ulic gruntową przyjęty został w 2016 roku. Jest on realizowany w oparciu o przeprowadzaną co trzy lata analizę, która ma wskazać, według określonych kryteriów, które ulice będą modernizowane w pierwszej kolejności. Kryteria to: rok nadania nazwy ulicy, liczba mieszkańców, zagrożenie powodziowe wywołane przez opady atmosferyczne, ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta, wskaźnik długości dróg gruntowych do sumy długości dróg na osiedlu, funkcjonowanie obiektów użyteczności publicznej (np. szkoły, przychodnie).

Ulice do przebudowy: Ptasia z Pingwinową (zakończona, koszt 1,7 mln zł), Siedlecka ze Świekatowską (prace na finiszu, koszt 4,2 mln zł), Gawronia (podpisana umowa na  projekt i prace budowlanych, koszt 2,3 mln zł), Pijarów (podpisana umowa na  projekt i prace budowlanych, koszt 2,5 mln zł), Siedlecka część północna (trwa przetarg na prace projektowe i budowlane, koszt  5 mln zł), Osada ( zakończone prace nad koncepcją, przygotowania do przetargu na projekt i budowę), Byszewska ( zakończone prace nad koncepcją, przygotowania do przetargu na projekt i budowę), Leszczyna ( zakończone prace nad koncepcją, przygotowania do przetargu na projekt i budowę), Sanatoryjna (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Piaski (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Botaniczna (w trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Jeżynowa (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Łubinowa (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Kapliczna (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Siewna (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji), Podleśna (trwa procedura wyboru wykonawcy koncepcji).

Redakcja Autor