Droga S5 i ronda turbinowe. Budowy trwają
fot. ilustracyjna Pixabay
Budowa obwodnicy miasta powoduje zmiany w organizacji ruchu. W mieście powstają także ronda turbinowe, zapewniające większe bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego.
Inne z kategorii
Planowane zmiany w komunikacji miejskiej w listopadzie
Autobusy wracają na plac Kościeleckich
Powstają kolejne odcinki obwodnicy miasta pomiędzy węzłami Błonie i Opławiec. Z tego powodu przy wschodniej części wiaduktu na węźle Miedzyń w Lisim Ogonie ruch odbywa się przez tymczasowe rondo. Na przedłużeniu ulic Szubińskiej i Grunwaldzkiej mamy podobną sytuację.
Powstający węzeł Miedzyń jest planowany jako forma bezkolizyjna na głównym kierunku trasy ekspresowej S5 (Białe Błota-Tryszczyn). Pod wiaduktami powstaje skrzyżowanie z ruchem okrężnym, skomunikowane z przedłużeniem ulicy Łochowskiej. Podczas trwających prac budowlanych ruch przełożono na tymczasowe jezdnie oraz niewielkie rondo. Pozwoliło to wyłączyć sygnalizację świetlną i upłynnić ruch.
Koszt budowy 13,5-kilometrowego odcinka trasy szybkiego ruchu, będącego jednocześnie zachodnią obwodnicą miasta wynosi 328 mln złotych.
Według planu inwestora, którym jest GDDKiA wszystkie prace mają zakończyć się w tym roku, ogromną korzyścią dla miasta będzie odciążenie bydgoskich ulic z ruchu tranzytowego.
Na przedłużeniu ulicy Szubińskiej powstaje również nowe rondo, które będzie miało charakter turbinowy i ułatwi dojazd na Miedzyń. Aktualnie trwają prace przy północnej jezdni oraz drodze dojazdowej od strony Miedzynia. Inwestycja jest prowadzona wspólnie przez samorząd województwa i gminę Białe Błota.
Turbinowe rondo, czyli takie którego rozwiązania mają odseparować od siebie miejsca kolizyjne, powstaje także na przedłużeniu ulicy Grunwaldzkiej. Ułatwi to połączenie z lokalnymi drogami w kierunku Osówca i Pawłówka. Inwestorem tego projektu jest przez GDDKiA w ramach budowy trasy S5.
źródło: UMB