Opera Nova 10 kwi 2019 | Redaktor
Kameliowa Violetta na jubileusz artystki

„Traviata”: W roli tytułowej Katarzyna Nowak Stańczyk - Opera Nova/fot. M. Chełminiak

Katarzyna Nowak-Stańczyk obchodzi 30. lat pracy artystycznej. Jubileusz świętować będzie na scenie pery Nova w najbliższą sobotę (13 kwietnia) rolą Violetty Valery w „Traviacie”.

Po 166. latach od prapremiery „La Traviata” pozostaje najbardziej znanym dziełem Verdiego. Obecna w repertuarze Opery Nova realizacja „Traviaty” od 21 lat gromadzi komplety publiczności.  W tytułowej roli oklaskiwana jest Katarzyna Nowak-Stańczyk, która jako Violetta Valery stworzyła niezapomnianą kreację wokalną i jedną ze swych wyrazistych scenicznych ról. Partię tę artystka wybrała na jubileusz 30. lat pracy swej artystycznej na scenie Opery Nova. Jubileusz świętować będzie w  najbliższą sobotę (13 kwietnia), a partnerować jej będą m.in.: Pavlo Tolstoy jako Alfredo, Leszek Skrla jako Germont, Małgorzata Ratajczak w partii Flory.

Z kolei w czwartek (11 kwietnia) o godz. 19.00 i niedzielę (14 kwietnia) o godz.18.00 na deskach Opery Nova „Traviata” w obsadzie: Victoria Vatutina (Violetta), Pavlo Tolstoy i Łukasz Załęski (Alfredo)Dorota Sobczak (Flora),Jilua Pruszak-debiutująca w roli Anniny

Orkiestrą opery dyrygować będzie Maciej Figas.

KATARZYNA NOWAK-STAŃCZYK - sopran

Jeszcze podczas studiów łódzkiej Akademii Muzycznej, w 1987 otrzymała nagrodę specjalną na Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu. Uczelnię w klasie profesor Jadwigi Pietraszkiewicz ukończyła z wyróżnieniem w 1989r. W 1990 została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Pretorii (RPA). W 1992 r., podczas I Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie, wywalczyła nagrodę specjalną.

W latach 1989-92 była solistką bydgoskiej Opery, do której powróciła na stałe w 2003 roku.
Śpiewała na scenach Teatrów Wielkich w Poznaniu i Łodzi, Opery Wrocławskiej, Teatru Muzycznego Roma w Warszawie oraz polskiej Opery Telewizyjnej.

W swym rozległym repertuarze posiada partie sopranowe w takich dziełach scenicznych jak: „Czarodziejski flet”, „Così fan tutte”, „Don Giovanni” , „Wesele Figara” Mozarta, „Don Pasquale”, Łucja z Lammermoor i Anna Bolena Donizettiego, „Purytanie” Belliniego, „Traviata”, „Rigoletto”, „Nabucco”, „Bal maskowy”, „Trubadur”, „Falstaff” Verdiego, „Semiramida”, „Turek w Italii” i „Cyrulik sewilski” Rossiniego, „Carmen” Bizeta, „Cyganeria”, „Tosca”, „Madama Butterfly” Pucciniego, „Eugeniusz Onegin Czajkowskiego, „Straszny dwór” Moniuszki, „Lakmé” Delibesa, „Gioconda” Ponchiellego, „Jaś i Małgosia” Humperdincka, „Rusałka” Dvořáka, „Zemsta nietoperza” i „Baron cygański” Straussa oraz „Wesoła wdówka” Lehára.

 Zaśpiewała ponad 2000 spektakli operowych i operetkowych… Violetta Valery, Cio Cio San, Gioconda i Lakmé to niezapomniane kreacje wokalne, aktorskie i emocjonalne portrety kobiece stworzone przez Śpiewaczkę na bydgoskiej scenie operowej.

Katarzyna Nowak-Stańczyk znakomicie czuje się w musicalu oraz wykonując przeboje polskiej i światowej muzyki popularnej podczas koncertów okolicznościowych Opery Nova.

Role w wykonywaniu Katarzyny Nowak-Stańczyk  na scenie Opery Nova

  • Strauss - „Baron Cygański” - Mirabella
  • Strauss - „Zemsta nietoperza” - Rozalinda
  • A. Ponchielli - „Gioconda” - rola tytułowa
  • G. Puccini - „Madama Butterfly” - Cio Cio San
  • G. Verdi -  „La Traviata” - Violetta Valery
  • G. Verdi - „Trubadur" - Leonora
  • G. Bizet - „Carmen” - Micaela
  • E. Humperdinck - „Jaś i Małgosia” - Baba Jaga
  • L. Delibes- „Lakme” - rola tytułowa
  • Dvorak „Rusałka” - Obca Księżniczka
  • A. Lerner - F.Loewe „My Fair Lady” - Pani Eynsford Hill
  • G. Rossini - „Cyrulik sewilski” - Berta
  • W. A. Mozart -  „Czarodziejski flet”- I Dama
  • Kálmán „Księżniczka czardasza” - księżna Izabela
  • W. A. Mozart „Wesele Figara” - Marcelina
  • G. Verdi „Falstaff” - Pani Quickly
  • I. J. Paderewski „Manru” - Jadwiga
  • Mascagni „Rycerskość wieśniacza” - Mamma Lucia

Info: Ewa Chałat, Opera Nova

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor