Ciechocinek wraca na kolejową mapę Polski! Pojedziemy pociągiem za złotówkę, i to w wielkim stylu

fot. Wikipedia – ilustracyjne
Od grudnia 2025 roku Ciechocinek, jedno z najsłynniejszych polskich uzdrowisk, znów będzie miał regularne połączenie kolejowe z resztą kraju. Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego uruchamia co najmniej osiem par pociągów dziennie między Ciechocinkiem a Aleksandrowem Kujawskim. Połączenie ma stać się „wizytówką” regionu – z nowoczesnym taborem, komfortowymi warunkami i symbolicznymi cenami biletów.
Inne z kategorii
Znamy wyniki wyborów w regionie
Świadomy i Bezpieczny Motocyklista. Policyjne spotkanie ze świecką „Watahą” [WIDEO]
Jak Pendolino po Kujawach
Zanim pociągi ruszą, PKP Polskie Linie Kolejowe zainwestowały w gruntowną modernizację siedmiokilometrowej linii. Prace wykonuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, a efektem ma być trasa pozwalająca na rozwijanie prędkości do 120 km/h. Przebudowano torowisko, odnowiono perony w Ciechocinku, Odolinie i Aleksandrowie Kujawskim, zainstalowano nowe wiaty, ławki i energooszczędne oświetlenie.
– To połączenie stanie się naszą wizytówką. Chcemy zapewnić kuracjuszom najwyższą jakość usług
– powiedział marszałek Piotr Całbecki.
Nowoczesne pociągi, niskie ceny
Wyłoniony przewoźnik zapewni klimatyzowane, nowoczesne składy z miejscem na rowery. A ceny? Prawdziwa rewolucja. W grudniu, w pierwszym miesiącu funkcjonowania nowej trasy, wszyscy pasażerowie zapłacą tylko symboliczną złotówkę. A potem? Osoby powyżej 65. roku życia będą mogły kupić bilet za zaledwie 4 zł.
Inwestycja za 47 milionów
Całkowity koszt modernizacji linii to 47 milionów złotych. Dodatkowo samorząd Ciechocinka zobowiązał się do zagospodarowania otoczenia dworca – powstaną nowe ciągi pieszo-rowerowe, parkingi i elementy zwiększające bezpieczeństwo.
Województwo inwestuje w kolej
Tylko w tym roku samorząd województwa kujawsko-pomorskiego przeznacza na dotacje do regionalnych przewozów pasażerskich aż 237 milionów złotych. W ciągu najbliższych pięciu lat na połączenia Bydgoszcz–Toruń–Otłoczyn–Ciechocinek pójdzie kolejne 30 milionów.
– Dzięki wspólnej strategii i utrzymywaniu Taryfy Kujawsko-Pomorskiej koszty dla pasażerów pozostają na stabilnym poziomie
– dodaje Beata Krzemińska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego.