Czy Via Pomerania to tylko kolejna polityczna fantazja?

fot. gov.pl
Ambitny projekt Via Pomerania, mający połączyć Ustkę z Bydgoszczą oraz Koninem, nie znalazł się w projekcie ustawy o kluczowych inwestycjach strategicznych – informuje serwis Metropolia Bydgoska. Co to oznacza dla regionu?
Inne z kategorii
Szokujący przemyt pestycydów w Kujawsko-Pomorskiem!
Największa spalarnia odpadów w Polsce wkrótce w Inowrocławiu!
Koncepcja bez wsparcia
W przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury projekcie ustawy o usprawnieniu procesu inwestycyjnego nie znalazła się Via Pomerania, droga łącząca Ustkę z Bydgoszczą i Koninem. Jak podają źródła, planowana dwujezdniowa droga, której budowa miała przebiegać po śladzie DK25, nie doczekała się miejsca w rządowym programie budowy dróg krajowych i autostrad.
Niepewna przyszłość inwestycji
Przedstawiciele rządu i lokalni politycy od lat promują Via Pomerania jako ważną inwestycję dla regionu Kujaw i Pomorza. Jednak brak jej uwzględnienia w planowanych projektach wskazuje, że zapowiedzi te mogą pozostać jedynie na papierze. Ministerstwo Finansów i Gospodarki nie przewidziało dotychczas finansowania na realizację tej drogi, co potwierdza odpowiedź na interpelację posła Łukasza Schreibera.
"Lokalni politycy nadal jednak wierzą w inwestycję, mimo że resort kierowany przez Dariusza Klimczaka jasno wskazuje, że nie jest ona żadnym kluczowym zadaniem" – podaje Błażej Bembnista.
Dotychczasowe zadania na DK25
Pomimo braku wsparcia dla projektu Via Pomerania, w rejonie Bydgoszczy trwają już ważne inwestycje drogowe związane z DK25. Przygotowania dotyczą m.in. budowy obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego oraz modernizacji odcinka Mąkowarsko – Obodowo. W planach jest także przebudowa tras w Mąkowarsku i Tryszczynie oraz budowa obwodnic Nowej Wsi Wielkiej i Strzelna.