Na Wiśle zaroi się od barek z towarami? Trwa rejs pilotażowy [ZDJĘCIA]
Barka przepływające przez Nowe (powiat świecki), fot. Mikołaj Kuras dla UMWK-P
150 ton materiałów dla TZMO przewozi barka, która we wtorek (6 kwietnia) wyruszyła z portu morskiego w Gdańsku. To pilotażowy rejs komercyjny, który ma promować transport wodny drogą śródlądową.
Inne z kategorii
Iwaneczko zagra w Bydgoszczy [ZAPOWIEDŹ]
Świąteczny Festiwal ART MINTAKA 2024 [ZAPROSZENIE]
Ładunek przeznaczony dla Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych do celu, Chełmna, ma dotrzeć 8 kwietnia. Kontenery z materiałami do produkcji zostaną rozładowane na tiry, a na barkę trafią gotowe produkty, przeznaczone do wysyłki za granicę. Załadowana barka do Gdańska powinna wrócić 9 kwietnia.
Rejs ma promować śródlądowy transport. Jego współorganizatorem jest samorząd województwa. - Położenie naszego regionu, w którym krzyżują się dwie międzynarodowe drogi wodne, daje duże możliwości rozwoju w oparciu o transport śródlądowy. Dlatego jako województwo jesteśmy szczególnie zainteresowani działaniami zmierzającymi do użeglownienia dolnej Wisły i uruchomienia jej potencjału gospodarczego, oczywiście przy poszanowaniu środowiska naturalnego - mówi marszałek Piotr Całbecki. - Ten rejs pokazuje możliwości, jakie się z tym wiążą.
Barka w Nowem (powiat świecki), fot. Mikołaj Kuras dla UMWK-P
Przedsięwzięcie ma aspekt badawczy. - Trasą barki płynie łódź Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, z pracownikiem naukowym Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i studentem tej uczelni na pokładzie. Akademicy sprawdzają oznakowanie nawigacyjne szlaku, jego przepustowość oraz lokalizację trudnych żeglugowo miejsc - przekazuje Beata Krzemińska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. - Rejs powinien też pozwolić na określenie warunków brzegowych dla opłacalności i konkurencyjności tego modelu transportu.
Barka w Grudziądzu/ fot. Mikołaj Kuras dla UMWK-P
Kujawsko-pomorski odcinek Wisły, będącej częścią międzynarodowych dróg wodnych E40 i E70, łączących Bałtyk z Morzem Czarnym, liczy 205 kilometrów. Samorząd województwa uczestniczy w międzynarodowym projekcie EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego), mającym wzmocnić transport morski i śródlądowy.
Na podstawie: komunikat UMWK-P