PESA dostarczy 40 nowoczesnych tramwajów dla Kijowa
Fot. Materiały Pesa Bydgoszcz
Komitet ds. konkursu Przedsiębiorstwa Komunalnego Kijówpastrans ogłosił, że w rozstrzygniętym przetargu na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów najlepszą ofertę złożyła PESA Bydgoszcz SA wyprzedzając w punktacji ukraińską firmę Elektrontrans.
Inne z kategorii
Tako „Rzeczemy” i poetycko wieczerzamy [ZAPROSZENIE]
Pożar mieszkania w Fordonie [Z OSTATNIEJ CHWILI]
Umowa zakłada dostawę do 40 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów w roku 2017. Wartość zamówienia to ponad 50 mln euro.
- To dla nas przede wszystkim wielka duma, ale i potwierdzenie dobrych opinii pasażerów i przewoźnika – tramwaje dostarczone do tej pory do Kijowa zostały dobrze przyjęte. Liczymy na dalszą, dobrą współpracę z władzami miasta. Naszym celem jest uruchomienie centrum serwisowo-montażowego w Kijowie. Rozmowy o długofalowych działaniach Pesa w Kijowie i na Ukrainie trwają – powiedział Dariusz Skotnicki, dyrektor marketingu rynku wschodniego PESA.
PESA zamierza dalej rozwijać swoją obecność zarówno w sektorze kolejowym, jak i w transporcie miejskim na Ukrainie. Do tej pory firma eksportowała na ten rynek pojazdy spalinowe, a w ubiegłym roku przekazała 10 pierwszych tramwajów dla Kijowa.
Niskopodłogowy tramwaj wyprodukowany w Pesa Bydgoszcz SA - nowoczesny trójczłonowy tramwaj nowego pokolenia, zbudowany z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Jest przeznaczony dla miejskiego ruchu pasażerskiego na torach o rozstawie 1524 mm.
Tramwaj charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem nadwozia, wnętrza pojazdu oraz wyposażeniem, które znacznie podnosi komfort podróży pasażerów oraz komfort pracy motorniczego. Niska podłoga w całym pojeździe znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie pasażerów oraz przemieszczanie się po jego wnętrzu. Otwierana rampa oraz szerokie wejścia pozwalają na korzystanie z tramwaju przez osoby na wózkach inwalidzkich, wewnątrz jest przeznaczone dla nich miejsce.
System klimatyzacji i ogrzewania w przestrzeni pasażerskiej oraz kabinie motorniczego, pokładowy system monitoringu, audiowizualny system informacji pasażerskiej, oświetlenie LED, ładowarki USB, ergonomiczne siedzenia, możliwość samodzielnego otwierania drzwi przez pasażerów i duże przyciemniane okna gwarantują komfort i bezpieczeństwo przejazdu.
W wyposażeniu wnętrza tramwaju zastosowane są materiały kompozytowe, nowy typ wózków obrotowych, napęd asynchroniczny, dzięki któremu istnieje możliwość przemieszczania się pojazdu przy braku zasilania w sieci lub na odcinkach bez sieci.