ZUS od poniedziałku ponownie otwarty dla klientów [KOMUNIKAT]
![ZUS od poniedziałku ponownie otwarty dla klientów [KOMUNIKAT]](/photo/article/w770/11529.jpg)
fot. ZUS
Od 4 maja, czyli od najbliższego poniedziałku, przywracamy bezpośrednią obsługę klientów w placówkach ZUS. Oczywiście zachowujemy wszelkie zasady bezpieczeństwa z uwagi na COVID19 - przekazuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Inne z kategorii
Prawo i Sprawiedliwość zaczyna zbiórkę podpisów dla Karola Nawrockiego [WIDEO]
- ZUS, jako jeden z pierwszych urzędów, podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa - zapowiada prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
W poniedziałki placówki ZUS będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00. Nadal będą w nich wystawione skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma
ZUS zachęca klientów do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych zamiast osobistego załatwiania spraw w urzędzie.
Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez Internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów. Dzięki PUE można przekazać elektronicznie wnioski o wydanie potrzebnych zaświadczeń czy samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Będą obowiązywać zasady bezpieczeństwa
Ze względu na bezpieczeństwo pracownicy ZUS proszą, aby odwiedzać placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, przy którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
Krystyna Michałek,
rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego (zmiany, oprac. - redakcja)