Wodorowe lokomotywy z Bydgoszczy rewolucjonizują kolej

fot. PESA S.A.
Na Dolnym Śląsku zakończyły się z sukcesem testy pierwszej w Polsce lokomotywy wodorowej, wyprodukowanej przez bydgoską Pesę. Czy to początek nowej ery w transporcie kolejowym?
Inne z kategorii
Olimpiada ZUS: Szansa na indeks i nagrody dla młodzieży z Bydgoszczy!
Bydgoszcz i diecezja obchodzi święto patronalne ku czci Matki Bożej Pięknej Miłości
Na Dolnym Śląsku zakończono z sukcesem testy polskiej lokomotywy wodorowej wyprodukowanej przez bydgoską Pesę. Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w kraju, zaprezentowały nowoczesny pojazd wspierany przez technologię wodoru.
Testy odbyły się na trasie Jelenia Góra - Karpacz, gdzie cztery pociągi kursowały z napędem wodorowym. Lokomotywa Sm42-6Dn pokonała także trudniejszy teren na terenie KGHM, co sprawiło, że testy wypadły bardzo obiecująco.
Nowe horyzonty w transporcie
Pesa od 2019 roku pracuje nad projektami bezemisyjnych pojazdów szynowych, co wpisuje się w globalne trendy zmierzające do transformacji energetycznej. Producent z Bydgoszczy zamierza ulepszyć i rozszerzyć swoje linie produkcyjne, by sprostać zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania – zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Reakcje i potencjał inwestycyjny
Podczas konferencji w Polkowicach zaproszeni goście podzielili się swoimi entuzjastycznymi opiniami o zaletach wykorzystania wodoru w transporcie kolejowym. Piotr Stryczek z KGHM Polska Miedź S.A. zapowiedział, że wodór będzie odgrywać kluczową rolę w strategii energetycznej koncernu. Jego słowa potwierdzają, że potencjał tej technologii jest szeroko dostrzegany i otwiera nowe możliwości inwestycyjne.
Pesa, kontynuując rozwój wodorowych projektów, ma szansę stać się liderem w produkcji nowoczesnych, ekologicznych pojazdów, stanowiąc inspirację dla innych przedsiębiorstw na świecie.