Komunikacja 10 paź 2019 | Redaktor
Dwa nowe mosty nad Brdą. Będzie przetarg

materiały Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, Facebook

Kompletujemy materiały do ogłoszenia przetargu na budowę nowych  mostów nad Brdą pomiędzy ulicami Toruńską i Fordońską – informują bydgoscy drogowcy.

Dwa mosty o długości ok. 240 metrów powstaną wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego. Ten wariant lokalizacji w konsultacjach z mieszkańcami pobił koncepcję zbudowania konstrukcji na wysokości ul. Perłowej.

Jeden z mostów będzie dedykowany tramwajom, torowisko znajdzie się między jezdniami. – Inwestycja pozwoli znacznie lepiej skomunikować Fordon i Bartodzieje z dzielnicami położonymi na tzw. górnym tarasie Bydgoszczy. Rozwiązanie ułatwi też organizację ruchu tramwajowego na wypadek remontów torowisk na Toruńskiej i Fordońskiej lub w trakcie zdarzeń losowych, takich jak wypadek – zapowiadają drogowcy.

Na drugim moście, zlokalizowanym po stronie wschodniej, znajdą się dwa pasy ruchu, chodnik i droga dla rowerów. Jednocześnie przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Kazimierza Wielkiego z Fordońską oraz Toruńską. Wokół skrzyżowania z Fordońską po stronie południowej i zachodniej zbudowane zostaną ścieżki rowerowe. Drogowcy podkreślają jednak, że docelowo główną arterią dla rowerzystów na osi wschód-zachód ma stać się trasa poprowadzona wzdłuż brzegu Brdy.

Projekt obejmuje też rozbudowę rozjazdów w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z Perłową, powstaną nowe przystanki tramwajowe, a torowisko wzdłuż Perłowej ma zostać przebudowane, aż do modernizowanego węzła Szarych Szeregów. – Zakładamy, że w inwestycja będzie  prowadzona pod ruchem tramwajowym na ul. Fordońskiej i Toruńskiej. Zależy nam na ograniczeniu utrudnień do minimum. Zakładamy, że duża część prac będzie mogła odbywać się poza istniejącym pasem drogowym – prognozuje ZDMiKP.

Trwa kompletowanie dokumentów potrzebnych do ogłoszenia przetargu na budowę, drogowcy oczekują też na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Prace mają rozpocząć się w przyszłym roku, szacowany koszt to ok. 80 milionów złotych, z czego ok. 48 milionów wyniesie dofinansowanie unijne. 

źródło: ZDMiKP, oprac. red. 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor