Idzie do nas Wiosna Festiwali. MCK z nową kampanią [WIDEO]
fot. Anna Kopeć
Miejskie Centrum Kultury zaprasza na pięć festiwali – muzycznych, filmowych i literacki – odbywających się od marca do czerwca. W tym roku wszystkie promuje pod wspólnym szyldem „Wiosna Festiwali”. Bohaterem kampanii jest Kapitan Wiosna.
Inne z kategorii
W towarzystwie muzycznym jest koncertowo [ZAPROSZENIE]
Ethniesy (festiwal muzyki tradycyjnej i ludowej), Drums Fusion (poświęcony sztuce perkusyjnej), Animocje (filmom animowanym), Millennium Docs Against Gravity (filmom dokumentalnym) oraz literacki festiwal Prze–Czytani – to te imprezy organizuje MCK w Bydgoszczy w najbliższych miesiącach. O idei nowej kampanii Jarosław Jaworski opowiadał we wtorek (5 lutego) na Barce Lemara.
– Mamy pięć dużych festiwali w krótkim odstępie czasowym. Okazało się, że promowanie każdego osobno powoduje syndrom ludożerstwa: kampania jednego pożera kampanię drugiego – opowiadał. – Zaczęliśmy kombinować, czy chcemy mieć pięć małych kampanii, czy jedną dużą, ale za to wyrazistą.
Stanęło na tym drugim – i w ten sposób narodził się Kapitan Wiosna. Twarzą kampanii został Maciej Dressler, wyłoniony w castingu, podobnie jak towarzysząca mu w spocie Stefania Pawulska.
– Założenie było takie, że to muszą być osoby z Bydgoszczy – tłumaczył Jaworski. Organizatorzy odrzucili zgłoszenia od zawodowych aktorów/modeli, stawiając na autentyczność. – Ja nawet nie widziałem, że żona wysłała zdjęcia – śmiał się Maciej Dressler. Ze współpracy z MCK–iem jest bardzo zadowolony. – Całe przedsięwzięcie przerosło moje oczekiwania. To było super przeżycie – mówił.
Maciej Dressler/fot. Anna Kopeć
Jako Kapitana Wiosnę czekała go sesja zdjęciowa oraz występ w spocie promującym markę.
Zaskakujący bohater oraz wielokanałowśc kampanii (radio, Internet, reklama zewnętrzna) ma pozwolić dotrzeć z przekazem do nowych odbiorców. Jak podkreślał Jaworski, każdy z festiwali ma własne grono „wielbicieli” – MCK chce zawalczyć o tych na co dzień nieinteresujących się kulturą.
Stefania Pawulska i Maciej Dressler, fot. Dariusz Gackowski, MCK
– Te plakaty i billboardy powoli zaczynają obklejać Bydgoszcz. Hasło naszej kampanii to „idzie do was Wiosna Festiwali” – bo zaczynamy w lutym i idziemy do was z tym komunikatem – tłumaczył.
– Nasze festiwale są marką – obiecują dobrą literaturę, dobrą muzykę ludową, bębnową, dobre animacje i ten kto do nas przychodzi, właśnie to otrzymuje – mówił.
Więcej informacji o poszczególnych festiwalach będziemy publikować wkrótce.
mk, pd