Najpierw papierowe słomki, a teraz to! Trwają testy nad papierowymi butelkami
Gigant w branży napojów Coca Cola rozpoczął prace nad papierową butelką. Jest to kolejny krok w stronę ekologii.
Inne z kategorii
Pijany kierowca BMW staranował ludzi na chodniku. Makabra w Słupsku
Pociągiem za złotówkę - PKP robi prezent na dzień seniora
Testy napoju roślinnego w 100% ekologicznej butelce powstałej z papieru rozpoczną się w II kwartale bieżącego roku na Węgrzech. Prototyp papierowej butelki opracowali naukowcy z laboratorium badawczo-rozwojowego w Brukseli i spółki The Paper Bottle Company. Celem giganta jest powstanie butelki, która będzie mogła zostać poddana w pełni recyklingowi.
Jednak już teraz wiadomo, że surowiec, jakim jest papier, posiada wiele zalet. Papier jest wytwarzany z zasobów odnawialnych. Przy wykorzystaniu go do produkcji opakowań, można zmniejszyć zależność od innych zasobów nieodnawialnych. Dodatkowo cechami charakterystycznymi papieru jest elastyczność i wytrzymałość, dlatego papierową butelkę będzie można wykorzystać zarówno do napojów gazowanych i niegazowanych
- czytamy w oświadczeniu firmy.
Próby, o których dzisiaj mówimy, są dla nas kamieniem milowym w dążeniu do opracowania papierowej butelki – podkreśliła Daniela Zahariea, dyrektor ds. technicznych łańcucha dostaw i innowacji w Coca‑Cola Europe – Wszyscy oczekują od Coca‑Cola opracowania i wprowadzenia na rynek nowych, innowacyjnych, zrównoważonych opakowań. Dlatego współpracujemy ze specjalistami takimi jak Paboco, otwarcie eksperymentujemy i przeprowadzamy tę pierwszą próbę rynkową. Jest to element realizacji naszych zobowiązań w ramach inicjatywy „Świat bez Odpadów” – dodaje.
Test dostarczy nam bezcennych spostrzeżeń i opinii. Zobaczymy, jak prototyp papierowej butelki sprawdza się jako opakowanie i co myślą o nim konsumenci. Jest to dla nas niebywały krok naprzód, ponieważ oznacza, że wychodzimy z laboratorium i przenosimy się do świata rzeczywistego. Tak więc po raz pierwszy konsumenci będą mogli pić jeden z naszych produktów z potencjalnie nowego rodzaju opakowania papierowego – dodaje Stijn Franssen.
Inf. coca-cola.pl